Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

McVolvo skrev:Hej.Hade nyligen samma problem på min v70n 2002a att info displayen i DIM flimrade och förvrängde texten sedan försvann texten helt. En polare tipsa mig om tachoteam , http://www.tachoteam.se . Kolla med dom . riktigt trevlig och jordnära kille med riktigt bra priser. Betalade 1000kr för att få det åtgärdat och så bjöd han på diagnos av min bil med Volvo´s orginal felsökning då jag hade "SRS service erfodras" i displayen vilket raderades+ att jag fick veta lite andra fel på bilen.

McVolvo

Säkert en jätte bra firma, meba det att jag är lite anti till så här bra tips av nån som bara skrivit et enda inlägg på forumet (& desutom brer på att firman är bra på annat m.m.)

Luktar aldelesförmycke smygreklam av nån som själv jobbar på företaget i fråga.
CarMan skrev:
McVolvo skrev:Hej.Hade nyligen samma problem på min v70n 2002a att info displayen i DIM flimrade och förvrängde texten sedan försvann texten helt. En polare tipsa mig om tachoteam , http://www.tachoteam.se . Kolla med dom . riktigt trevlig och jordnära kille med riktigt bra priser. Betalade 1000kr för att få det åtgärdat och så bjöd han på diagnos av min bil med Volvo´s orginal felsökning då jag hade "SRS service erfodras" i displayen vilket raderades+ att jag fick veta lite andra fel på bilen.

McVolvo

Säkert en jätte bra firma, meba det att jag är lite anti till så här bra tips av nån som bara skrivit et enda inlägg på forumet (& desutom brer på att firman är bra på annat m.m.)

Luktar aldelesförmycke smygreklam av nån som själv jobbar på företaget i fråga.

Medhåll till 100 %. Kolla bara hur hemsidan ut, de har inte ens reggat en egen domän.
Dessutom fullsmockad med loggor och: huvudverksamheten är att skruva tillbaka mätarställningen!

Telefonnumret är oregistrerat, mailadressen är en vanlig hotmail och det finns inget företag i Sverige som heter någonting med Tacho.

Var och en kan nog själv bedöma vad det här är för verksamhet.
Tackar för den! vi vi vill ju inte att nån sak råka ill ut... (kul neär smygreklam slårtillbaka) :wink:
:D .. nån gång måste ju bli första inlägget ?! eller ...? har inte alla skrivit ett första inlägg??? ?:-/

Beträffande felet så fixades det iallafall och den dagen man behöver byta ngn enhet i bilen så är det bra att det finns kompetent folk som kan hjälpa oavsett om du ska öka eller minska miltal på du det köper begagnat på skroten så det blir rätt.

& det är inte egen-reklam. Sorry att man tipsar om ngt bra som inte rånar skjortan för att kolla och fixa felet.
Ser ni ngt fel i det?

Hälsningar McVolvo
McVolvo skrev::D .. nån gång måste ju bli första inlägget ?! eller ...? har inte alla skrivit ett första inlägg??? ?:-/

Beträffande felet så fixades det iallafall och den dagen man behöver byta ngn enhet i bilen så är det bra att det finns kompetent folk som kan hjälpa oavsett om du ska öka eller minska miltal på du det köper begagnat på skroten så det blir rätt.

& det är inte egen-reklam. Sorry att man tipsar om ngt bra som inte rånar skjortan för att kolla och fixa felet.
Ser ni ngt fel i det?

Hälsningar McVolvo
Alla har definitivt inte skrivit ett sådant första inlägg, till att börja med.
Noterar också att du inte bemöter något av det jag skrivit om "företaget" som fixar det här. Fick du kvitto på jobbet? Av vilket org.nr då?

När man byter DIM så visar den nya enheten det högsta av antingen bilens eller DIM:ens miltal. Byter man till ett nytt (noll mil) så följer milställningen därmed bilens räkneverk. Därmed faller det du säger om att företaget även ökar miltalen på mätarna.
Jag skulle i varje fall inte vilja ha med en sådan säljare att göra, som skruvar tillbaka mätaren.

Vill man vara ärlig och inte få ut för låga belopp för bilen pga bytt instrument så kan man visa upp senaste besiktningspapperet, där står mätarställningen. Eventuellt komplettera med en bild på gamla mätaren ihop med en dagstidning där man ser datumet. Hellre det än godtyckligt skruvade mätare.
Hej Tartryffel. Har väl inget med det att göra och tycker inte du heller har det om vad de sysslar med. Som jag sa så fixade killen det åt mig.
Lämna in ngt instument dit så ser du själv vad du får.

Sen tycker jag att DU behöver ha lite mer kött på benen innan du yttrar dig om mätar-ställning på volvo´s modeller. Har i helgen provat lite å testat med ngra polares bilar som är av samma sort som min där vi har bytit mätare (DIM)mellan bilarna å vet du vad . ingen utav bilarna böt till rätt mätarställning . den som gått minst sattes i en bil som gått mest av alla ,det lägre miltalet är fortfarande kvar på den bilen å vise värsa i ett dygn nu i trafik.

Kan du förklara det ???

MVH Mc Volvo

Rensat i inlägget och försök håll diskutionerna på en vettig nivå. /Grammse

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]