Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Kan man få V60:n i rött (solid) utan att välja R-design??

Har sett en färdig för leverans i hallen på Bilia förra veckan, men när jag nu läser i broschyren står det endast R-design under passion red på kulörkartan.

Den gå att bygga i rött på nätet dock, nån som vet vad som gäller??
av Linqid
Petzzon skrev:Kan man få V60:n i rött (solid) utan att välja R-design??

Har sett en färdig för leverans i hallen på Bilia förra veckan, men när jag nu läser i broschyren står det endast R-design under passion red på kulörkartan.

Det borde gå då en i närheten rullar i en solid röd V60 D5 AWD Summum, ej R-Design. Visserligen en testbil men..
Användarvisningsbild
av Funk
På vissa modeller var den röda reserverad för R-design, detta skall visst släppas/har just släppts under de närmaste veckorna så man kan få den på andra varianter också.

/Thomas
av mikebike
Detta svar fick jag från Volvo när det gäller XC60:
"I egenskap av att det finns ett "R-design paket" till denna bilen går den också att få med färgkod 612 (Solid röd). Solid röd är enbart tillgängligt på R-designbilarna."

Jag skulle bli riktigt sur om det nu/snart går att beställa röda XC60 utan R-paket!
Användarvisningsbild
av Funk
På just XC60 kan det fortfarande vara låst till R-design, min kommentar gäller framförallt S/V60 och småbilarna.

/Thomas
av olifen
Petzzon skrev:Kan man få V60:n i rött (solid) utan att välja R-design??

Ja då det går. Jag såg en solid röd hos volvohandlaren i veckan, den var kinetic tror jag...
av menbj0
Det har inte varit lätt att få tag i bilder på S60 Passion Red utan R-Design men här hittade jag ett gäng från en bilmässa i USA. Ser bra ut.
http://www.caradvice.com.au/87644/volvo ... 2010-aims/

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]