Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bytte senast idag, viserligen på en V70N men ändå. Bytte från pirat till orginal...
Jag har haft problem med många fler fabrikat än biltema! (här i krokarna är det inte så ofta det är biltema grejor på bilarna, men mycke annat hittar man)
Ja det är ju tokigt att sälja prylar som inte passar....men nu börjar man bli en hejare på att demontera/montera bromsbackar. :D Tur man har ett vettigt garage, annars så hade det nog sett ut mer såhär :evil:

Iaf i morgon åker dom nya backarna på så vi får se..
Jag har brukat köpa biltemabackar och så länge skivorna varit friska har dom tagit bra men efter någon månad har jag haft noll bromsverkan fast spaken inte bottnat :roll: Nästa gång blir det nog original då jag ska ha kvar den bilen
Till Biltemas försvar får jag väl säga att jag bytte till deras backar samt vajer för typ 4 månader sedan och de har fungerat bra hittills. Det är ju som andra har påpekat flera saker som kan monteras fel eller kärva med handbromsen, däri ligger nog orsaken till en del av det som "piratdelarna" beskylls för..
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning