Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Variosboy skrev:Jag har aldrig någonsin dragit med momentnyckel, jag har aldrig dragit så hårt så att jag inte fått loss bultarna, och framför allt, jag har aldrig tappat någon bult, så för löst har det ju heller inte blivit.
Har inte pajat vare sig något bult, mutter eller fälg. Har dragit både med mutterknackare och för hand.

Så att det skulle vara ett problem att dra lagom hårt känns ju vida överdrivet.
Å vet man inte vad som är "lagom" så kanske man inte ska hålla på å skruva själv över huvudtaget! :roll:
Tyvärr reagerar inte folk positivt på att dom inte är rätt utövare av en uppgift, självinsikt är inte nåt som är nåt man bör ha i det moderna samhället.
Det är sällan nån sätter sej in i det jobb som ska utföras, för att på så sätt bli rätt utövare.
Som nybörjare börjas det ALLTID vid nivån där man har ett par års erfarenhet.
Eller på Haynesvis.. När användarnivån är 1 skiftnyckel så måste uppgifter som minst kräver 3 skiftnycklar utföras. Alternativt börjar man med noll utrustning, noll plats och ska utföra uppgifter för 5 skiftnycklar..
Jag har svårt att förstå hur man tar sig besväret att stå i kö / lämna bilen över dagen, sedan höra tjafset från de inhyrda tomtarna som har sina åsikter hur däcken skall monteras, hur hårt de skall skruvas, aluminium/koppar-pasta hit eller dit.

Jag bor i lägenhet och visst är det lite meck med att ta däcken från förrådet, in i bilen, ned till parkeringen, veva upp, veva ned, slå på fälgar som fastnar, osv. MEN man får det som man vill ha det, kan göra ett BRA jobb, dra åt lagom hårt med momentnyckel, och man slipper vänta, köa, tjafsa.

Jag lämnade alltid in tidigare men är glad att jag slutade med det.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]