Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Urk. Nytt träningsschema för crumpets.

Gymmandet funkade inte pga sömnproblem som blev alltför stora, så nu har jag sedan ett par månader sprungit ett elljusspår i skogen 3 dagar i veckan. 3,5km per pass bara, men första gången kom jag inte ens de 800 metrarna TILL spåret utan att behöva stanna och vila så jag är riktigt nöjd över att öht kunna springa 3,5.
Planen är att öka till 5,5(ett till varv dvs) innan sommaren 2011.
Användarvisningsbild
av Staffan73
Jag kör med filosofin att orkar man träna efter jobbet då har man inte jobbat tillräckligt hårt!
Användarvisningsbild
av crumpets
Den går tyvärr bara att efterfölja två tre år till, sedan har kineserna tagit över alla kroppsarbeten ;)
Användarvisningsbild
av bjompa
Nu har ja oxå börjat träna igen.. eller har väl kört i nån månad.

Mån,ons & tors: är jag med å kör ispass med damlaget som ja själv är tränare för.
Tis & fre: springer alt. går.
Lörd: gym på morgonen innan man drar iväg för att gapa på domare i samband med match för damlaget
Sön: Veteranhockey å ibland även gym på morgonen.

Allt detta gör ja seriöst pga att de dragits igång en bantartävling på jobbet, så efter v50 när tävlingen är slut så får man lugna ner sej igen.. Fast de blir ju inte så svårt eftersom ja ligger på operationsbordet v51 :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har fortsatt att träna väldigt mycket. Dock inte lika mycket som innan då jobbet har tagit väldigt mycket tid. Har gått ner 37% av min kroppsvikt på 14 månader. Det är så mycket att jag kan vara helt anonym om jag vill, eftersom ingen känner igen mig! 8)

Kan tillägga att jag inte bara gått ner fett, utan även gått upp ett par kilo muskler. Så egentligen ligger jag nog på närmre 40-42% nedgång.
Användarvisningsbild
av crumpets
XC90 det måste ju bli sån skillnad att bilen faktiskt accar lite fortare nu till och med 8)
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har legat på latsidan angående gym just nu, skäms! :twisted: Men på hockeyn ger jag fullt och brukar damma av lite armhävningar efter passen. Match i Norrtälje imorn :D
Användarvisningsbild
av crumpets
URK! Vintern var verkligen ingen höjdare när man försöker hålla igång med jogging. Har inte orkat springa i kylan och mörkret på ett par veckor men nu när jag slutade tidigt och det bara var minus tre tog jag chansen. Spåret ute i skogen jag springer var totalt igensnöat, jag trodde nästan att jag skulle falla ihop och dö därute. Det var så oerhört jävla tungt att springa genom snön, lagom där jag brukar vara uppvärmd hade jag nästan hunnit börja diktera testamente i telefonen idag.
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag har faktiskt hållit igång bra med cykling till och från jobbet denna höst och vinter, ca 14 km tur och retur. Idag blev det förutom cyklingen även ett cirkelfyspass. Tungt som attan var det, får se om jag tar mig upp ur sängen imorgon bitti. 8)
Användarvisningsbild
av Allinug
Det krävdes ännu ett pass cirkelfys på Friskis&Svettis igår för att bli av med träningsvärken från i onsdags! :D

Jag kan verkligen rekommendera cirkelfys! Det är funktionell träning som man har nytta av i vardagen, utan krånglig koordination. Man förflyttar sig mellan olika stationer med olika övningar i jympasalen och gör övningarna i sin takt under en viss tid på varje station. Man hinner inte tänka på så mycket annat än att göra övningarna och flytta sig till nästa station. Efter en timme (alltså 3 varv) är det klart!

Såg efter mitt förra inlägg att denna tråd var ganska gammal. :D Men kanske är det några som börjat träna, slutat träna eller fortsatt träna?

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]

Ingen bromsvätska

Har du provat lossa rören vid huvudcylindern[…]

Problem bromsar (luftning)

Volvo s60 2001 2,4t (200hk) Bytt till nya ok ba[…]

installera dragkrok

Hej, Funderar på installation av dragkrok p[…]