Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
PalmE skrev:
PalmE skrev:
olifen skrev:kolla här: http://np.netpublicator.com/netpublication/n44525142/56
Läder Mörkgrå 3101 står det i orderbekräftelsen. Jag var med när han valde. Säljaren sa att den ingick och han rekommenderade den istället för Textil/T-Tec/Läder. Dessutom ingår p.hjälp bak i momentum, det måste vara nåt fel på hemsidan bara.
Tycker det verkar märkligt att det skulle ingå läderklädsel, min säljare sa inget om det när jag beställde min V60 r-design. Men jag ska ta och kolla om man kan byta till detta, för det är ju i så fall bättre med helläder.
Har pratat med min säljare nu och det ingick inte läderklädsel i R-design, men man kunde få det som tillval för ca 10k.
Det där måste vara fel - min uppfattning är att det ALLTID är den "unika R-Design med sportstolar tre olika kulörer" som är standard, dessa stolar tror jag man även får byta till valfri annan 10.000 kr:s skinnstol

Titta efter på på "bygg din bil" det finns t o m bild på det hela

Även här är det omnömnt
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... /index.xml

"# Sportstolar förstärkta med extra skum i två hårdhetslägen i säte och ryggstöd för extra stabilitet och komfort vid kurvtagning
# Unik klädsel i smooth-läder i två med färgkombinationer: off-black med soft beige inlägg eller vice versa, samt präglat R-Designemblem i ryggstöden

Missa inte möjligheten att välja färg på stolarna - tre olika
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
I V70 och XC60 R-design är det helläder. Men i S60/V60 är det T-tec/läder/tyg som gäller. Finns i helsvart eller med lite inslag av vit/beige. Går dock att välja mörkgrått helskinn istället. På min offert på en V60 T6 R-design kostade inte det något extra.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:I V70 och XC60 R-design är det helläder. Men i S60/V60 är det T-tec/läder/tyg som gäller. Finns i helsvart eller med lite inslag av vit/beige. Går dock att välja mörkgrått helskinn istället. På min offert på en V60 T6 R-design kostade inte det något extra.
Det beror väl på att V60 T6 har "summum" som standard
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Det beror väl på att V60 T6 har "summum" som standard

Nej, isåfall hade elman. förarstol, aut. avbländ. innerbackspegel, elinfällbara backspeglar och silvriga rails etc varit standard med.

På XC60 T6 däremot ingår t.ex silvriga rails.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Det beror väl på att V60 T6 har "summum" som standard

Nej, isåfall hade elman. förarstol, aut. avbländ. innerbackspegel, elinfällbara backspeglar och silvriga rails etc varit standard med.

På XC60 T6 däremot ingår t.ex silvriga rails.
Där har dom väl kostrat till det V60 T6 går bara att beställa med summum eller R-design som kostar 20.000 ytterligare, men som då saknar en del från summum, så faktiska kostnaden blir väl ca 30.000 i skillnad, men man får ju skinnklädsel utan kostnad :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Woooot?? 8 500 kr för att uppgradera till High perf. sound DVD -kostade 4 500 när jag beställde min för 2 veckor sedan :shock:

Volvo börjar få hybris :-)-)
av pergrein
Boromir2k skrev:Woooot?? 8 500 kr för att uppgradera till High perf. sound DVD -kostade 4 500 när jag beställde min för 2 veckor sedan :shock:

Volvo börjar få hybris :-)-)
Det är bara på bas och kinetic det kostar 8500kr...

Mvh
Per

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]