Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
Tänkte applicera kromringar. Bara att knäppa upp klipsen ett i taget eller finns det skruvar som ska lossas också? Ja jag har Haynes men om nån gjort det förut så har den personen garanterat tips som inte står i boken.
Användarvisningsbild
av Sevenfold
skruvat 2 uppe och 3 nere tror jag men det e ett h-vete att få isär huset utan att ha sönder nått
Användarvisningsbild
av Nexus
äh det är inge problem få isär. Men som sagt var försiktig :D Har gjort den operationen på min bil och det var ej svårt...
Användarvisningsbild
av Sevenfold
svårt nej,, det e enkelt det klarar vem som =) snarar att det kan vara bökigt på en del modeller att få isär kombiinst. utan att plasten blir deformerad eller dylikt
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Sevenfold skrev:skruvat 2 uppe och 3 nere tror jag men det e ett h-vete att få isär huset utan att ha sönder nått
På mitt bara 2 skruvar som höll "ABSgrejen". Hur lätt som helst att dela. Trodde jag skulle behöva ett extra par händer men det gick fint med bara en mejsel. Max 20 sek och inget sönderbrutet, skönt...
Senast redigerad av 1 ÄRRet, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
VXC70 skrev:var det skruvar med kromringarna eller hur fäst de?
Man tryckte dem på plats. Halvdålig passning, känns som de kan lossna. Får se om de sitter kvar... Snyggt än så länge iaf!
Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]