Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av borcon
Hej

Jag undrar är det lätt att plocka bort luftfilterburken? Jag har en 945 Fk230 lågtrycksturbo 1995.

Det har börjat att läcka från någon av spolarpumparna, och jag måste byta packningarna till dom.

För att komma åt och byta packning behöver jag ta bort luftpacket, jag kan bara se en skruv den sitter med.

Finns det något annat jag bör tänka på?

Tacksam för råd.

MVH

Borcon
Användarvisningsbild
av Ticken
Hej, inga problem att plocka bort luftburken alls.
Du får ta bort slangen som går in i luftburken, ta av locket till luftburken och ta bort filtret som sitter i den.
Har för mig att det sitter en skruv i framkant, sen sitter underdelen istoppad i ett hål i skärmen. Det är bara att dra ur den.
Om du tar bort lock och filter, så ser du tydligt hur burken sitter.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Tillägg, det är egentligen inget spec att tänka på. Du kan eventuellt vara lite halvförsiktig om luftmassemätaren som sitter på locket. Thats it.

/Ticken
av borcon
Hej

Jag tackar för ditt råd, har fixat till det nu. Behållaren var full med gräs och sand mm där luften sugs in.
Nu har jag dammsugit och torkat av den ordentligt, trodde inte det kom in så mycket smuts iden så nu mår väl motorn lite bättre.

Tack för ett gott råd
MVH

Borcon
DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]

Volvo car UX

Det ska jag göra Jesperk.