Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikki850
Hei alle sammans norrbaggen her helt ny på deres forum :D
Jeg har en 850 glt 95mod som det lekker glykol inn på førarsidan trodde det va varmepacketet men der va det helt torrt.
Hadde den inne på et bilverksta i strømstad de sa o at det inte va varmepacketet så då undrade jag om någon her ute på forumet som kunde ge någon goa tips var jag bør kolla nu?
Det e helt torrt under ved varmepacketet men det lekker glykol inn på førar siden undrar vart det kommer från?
Det kan se ut som det kommer lengre uppe i från eller nått.
Tackar så mycket før goda råd på førhand :lol:
hoppas ni fattar va jag skriver å menar blev lite blandat me norsk o svensk her :)
av *pettson*
Har du glykol läckage och det är torrt vid paketet så finns det bara ett ställe till och det är där rören som går till värmepaketet går igenom torpedväggen. Men det finner jag väldigt lustigt eftersom vattnet även borde rinna längs rören och hamna just vid värmepaketet också. Det är den enda genomföringen som innehåller glykol in i kupen. Ta bort skyddet under instrumentpanelen och lys in snett uppåt så ser du om det är blött. Det borde också verkstan sett samtidigt som dom kollade värmepaketet tycker man.
av mikki850
Det som også er litt rart er at det kommer kun vatten når jeg kjører med bilen ikke når den står på tomgång?
Jeg får kolla lite til takk for besvarelsen!
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]