Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mimmi
Min Volvo V40 -01.
Låset på förarsidan går ej att låsa. Själva knoppen åker ej upp utan är jämt nere. Så i praktiken när jag låst bilen så kan man öppna dörren på förarsidan. Det syns inte då knappen är nere så det ser ut som om den är låst. Är det svårt att få bort klädseln utan att skada den. Jag antar att det är så man måste göra för att komma till rätta med det. Kan man göra det själv???

Mimmi
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har inte grejat med klädseln själv men tror inte det är så svårt.
Jag råder dig ändå att köpa en reparationshandbok. Tex Haynes där det finns förklarat med bilder osv.
Användarvisningsbild
av TobbeL
Att få bort dörrsidan är plättlätt. Bara att ta bort skruvarna som är i de röda ringarna på bilden.
http://leftlane.se/x40/1.jpg

Högtalargallret får du plocka bort först då skruven sitter bakom. När alla skruvar är borta bänder du ut dörrsidan i nederkant så den lossnar från plastclipsen. Tänk också på att du måste plocka ut och koppla loss kontrollen till fönsterhissarna/elspeglarna och inte bara skruva loss skruven. Likaså måste du ta bort "skålen" för innerhandtaget när du lossat den skruven.

Är ju en hel del extra jobb att ta loss hela […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Tändspolen ger gnista med utplockade tän[…]

Glömde uppdatera med vilket verktyg torkskruv[…]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.