Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tank
Hej.

Har planer på att köpa en V40 2.0T 01-04(fas 2). Funderar på vilken låda som passar bäst till denna bil, hållbarhet och förbrukning. Har ingen direkt erfarenhet av x40 innan så det vore skoj att höra vilka ni har. Tack på Förhand. :)
av Kojje
En automat drar nästan alltid mer än en manuell även om det på moderna bilar inte är någon stor skillnad som det ofta var förr.
Den manuella lådan i 2.0T är slitstark och rejält tilltagen (samma som i t4 men lite skillnad på utväxlingen) och det är mycket sällan dessa skapar problem.
Känner 2 st som har/haft med automat och ingen av dom har haft problem och det är inte en låda som är känd för att krångla iaf.
Så provkör och känn efter vad som passar dig bäst.
av metalHJ
Kan insistera på att den manulla lådan i turbomodellerna är att rekomendera! Riktigt skön låda, lättväxlad och robust bra känsla. Har aldrig haft något som hellst problem med min 2.0T -01
av Uninium
Jag hade automat på min förra S40 2.0T 98,underbart gick den.
Har nu manuell på T4an och visst skulle jag vilja ha automat på den också.
Men samtidigt så tycker jagf att det är roligare att växla manuellt på turbo bilar.

Är ju en hel del extra jobb att ta loss hela […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Tändspolen ger gnista med utplockade tän[…]

Glömde uppdatera med vilket verktyg torkskruv[…]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.