NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tanten
hej alla duktiga[,
Köpte ny bil i maj - diesel - först och sista.
Parkeringsvärmare! Har den på direktstart och gick ut ca 30 min innan jag skulle åka för att sätta den på PÅ. Då visades en varningssymbol (avgas?) och jag stängde av. Har läst instruktionsboken noga men ändå klarar jag tydligen inte detta. Ni som är så himla duktiga kan ni förklara steg för steg hur jag ska göra så att allt blir rätt. Nu är jag rädd för spektaklet :oops: Hälsar tanten
av blåbärsmannen
har du en d2a så måste du ha en my10 ? isåfall är det bara att åka in till volvo så får som fixa det på garanti, du gör nog inget fel när du sätter på värmaren är ju bara att hålla in reset så ska den ju gå igång.
av tanten
Tack för ditt svar.
De säger att det är jag som måste göra fel ( o skrattar lite) och rabblar snabbt upp vad jag ska göra.
av greenbay
Ver det ett ( I ) (stort i ) som visades i en gul triangel? Isåfall var det information, samtidigt stod det antagligen "värmare aktiv" eller något liknande i displayen, isåfall helt normalt.
Läs instruktionsboken och prova igen. Blir du fortfarande osäker, åk till din säljare och be att de visar, det ingår i leveransen att visa kunden vid frågor.
/greenbay
av petere42
"Varningssignalen" är en gul triangel som talat om att värmaren är på.
Det är ren information.
Samma sak om du kör på timer och kommer ut till bilen innan värmaren startat eller under drift av värmaren så lyser denna triangel för att visa att värmaren är på.
av Kluster
Och denna varningssymbol dök upp i samband att du aktiverade direktstart av värmaren? Du bör nog göra ett besök på nytt hos din ÅF-verkstad och be dem följa med ut och visa detta praktiskt vad som händer.

Lycka till!
av northv50
Vad är mitt problem.. Vid direktstart av parkeringsvärmaren så blinkar det bara till sen går den inte i gång.. enda jag vet hänt är att det larmade för låg bränslenivå ..
Sen har den rykt rätt kraftigt sista tiden..
Är det/finns det något man kan kolla själv ..eller är det Volvo som måste...

:cry:
av tanten
Är det inte den låga bränslenivån som stoppar värmaren automatiskt? men man bör väll kunna köra en kortare sträcka med vanlig motorstart. Eller?....
Själv kör jag nu till Volvo för att bli utskrattad......
av Kangas1000
Då kan jag kanske passa på att fråga en sak även om det inte är rikigt samma!

Jag har visserligen en fungerande värmare... men när man ställer den på tid och hoppar in i bilen så är värmen skön och fin. Men när man har åkt en stund(jag pendlar ca 30 min varje morgon) så är det nästan så att det blåser kallt i bland plus att man bli alldeles kall på benen... En diesel ger väl inte ifrån sig lika mycket värme om jag fattat det rätt... men kan det ha med värmen i bilen att göra för det har bara varit runt 2-3 minus nu på morgonen... hur ska det i så fall bli om det blir -20!?!?

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]