NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
sand3rs skrev: Dessutom, är i valet och kvalet om det är värt 18000kr för bk:et (lackat och monterat) . Visst, mycket snyggare men samtidigt mycket pengar och frågan är ju om det helt enkelt är värt det, när man i mitt fall istället kan använda pengarna till att betala av lite extra på billånet.
Vad hade ni gjort?
Jag tycker faktiskt att C30'n funkar väldigt bra utan också. Även om det blir snyggare med det så är förbättringen i mitt tycke inte lika markant som på S40/V50. Kanske för att C30'n har en mer spännande design i övrigt så att den inte behöver bodykittet.

Hade jag varit du så hade jag betalt extra på billånet, inte minst med tanke på ränteläget. Du får säkert tillbaka en del av pengarna om du säljer privat med bk monterat men pengarna gör mer nytta om du amorterar vågar jag påstå. Dessutom, ju mindre skuld, desto kortare tid tills du kan byta bil igen ;)
av Doby
Jag tycker tvärt om, C30n ser menlöst tråkig ut utan 17 tum och bodykit. Däremot så ser man ingen skillnad på en nerlackad S40/V50 momentum och en med body kit.
av Christian_m
Doby skrev:Däremot så ser man ingen skillnad på en nerlackad S40/V50 momentum och en med body kit.
Det håller jag iofs med om men då pratar vi MY08 och där är jag inte än :)
Användarvisningsbild
av Catchen
Lowe skrev:[imgBild

Så här blev min solid svart 019.Tycker det är snyggast när allt lackat i samma färg som bilen.
Jag gav 12430 body kit med slutrör.3586 för takvingen. då monterade jag det själv.
Riktigt snyggt! Nu kliar det i fingrarna. Får nog ta o kolla spargrisen...
av Gnu
Någon som vet om det är möjligt att få tag på ett beggat body kit
och vart man isf vänder sig? 04-07

Kikade på blocket men där kammade man noll.
Användarvisningsbild
av opA
Gnu skrev:Någon som vet om det är möjligt att få tag på ett beggat body kit
och vart man isf vänder sig? 04-07

Kikade på blocket men där kammade man noll.
Hos t.ex http://www.bildelsbasen.se/

.. men det är grymt svårt att få tag på något. Har själv sökt och letat i ett par månader så det lutar nog åt att jag köper nytt tills nästa år för ~8500kr med rabatt.. sen tror jag dock lackering tillkommer.

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]