Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Emelieo
Hej!
Jag tappade just mitt mellanrör till min volvo 940. Problemet är att jag är i Östersund nu men bor i Sundsvall. Tror ni att man kan köra bilen 18 mil eller måste jag försöka få den lagad här?

Mvh
Emelie
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Avgasröret alltså? Hur pass mycket är det då som ramlat bort?

Har du en ljuddämpare kvar så är det ju inte katastrof då det inte kommer låta allt för förskräckligt. Men det är viktigt att du kör hela tiden, gärna lite öppna rutor, för om du stannar så kryper avgaserna in i kupén och så somnar man in ;)
Användarvisningsbild
av emwtur
ha fläkten på när du kör !
- den suger ju in luft framtill och skickar in i kupen !
som sagt - det kan vara lurigt med virvlar som får in avgaser i kupén !
/emwtur
av Emelieo
Tack för era snabba svar!
Den delen som lossnat är ca 40 cm lång... Själva svängen är det som lossnat. Det vore så skönt att lyckas få det fixat hemma istället för på någon dyr verkstad här.
Användarvisningsbild
av Staffan73
se till att det som är löst antingen tas bort eller hängs upp ordentligt. Och se till så att främre biten som finns kvar har ordentlig upphängning så att inte den går av på fler ställen
Användarvisningsbild
av emwtur
Staffan73 skrev:se till att det som är löst antingen tas bort eller hängs upp ordentligt. Och se till så att främre biten som finns kvar har ordentlig upphängning så att inte den går av på fler ställen
precis - du skall ju ha ett band om främre dämparen - kolla att det är helt .
samma med bakre dämparen - alternativt kan du skära av gummina på bakre dämparen med en kniv - så kommer dämparen ner snabbt och lätt !
/emwtur
P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det går fint att blandtanka :-) Det har ja[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]

Volvo car UX

Det ska jag göra Jesperk.