- tor 11 nov 2010, 23:04
Hejsan allt kunnigt folk. det är så att min farthållare inte fungerar på min 945 från 94 med manuell låda, efter att ha kollat runt här inne. så har jag kollat wiren den sitter över sin rulle i motorrummet (dock tycker jag den verkar en aning slapp, inte så spänd som gaswiren, ska den spännas lite kanske?) har även kollat den stora klockan på gasrullen och den drar ihop sig när jag suger i slangen som jag lossa från vakuum motorn ett t kors under motorn, så den funkar va? kollade sen ventilerna på pedalerna och justerade dom båda lite, då den ena ventilen inte slute tätt innan, men nu är båda täta, testade och suga i en slang på båda och det var tätt och vakuumet släppte så fort jag bara nuddade vid pedalen, så det ska ju vara okej? det sitter en hård vakuumslang från motorrummet in i bilen och den är hel hela vägen och läcker inte nånstans, men trots detta så går inte farthållaren igång. känner inte ens av att den försöker gå igång, för när jag tryckt in knappen på spaken och släpper gasen så saktar bilen in... så vad gör jag nu? finns det nån säkring? kollade på listan som sitter under askkoppen och där stod inget om farthållare..

- By DennisCA