Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Michaelvecel
vetten skrev:Ja man får ju sortera lite bland deras produkter, men som någon skrev tidigare så säljer dom inte bara skit utan massor av kvalitetsprylar, allafall av min egen erfarenhet.
Tycker det hela tiden blir mest skittyckande om deras delar vilket inte är rätt på nått sett. :-O)
Håller med dig här. Har faktiskt aldrig köpt en produkt av Biltema som visat sig vara felaktig eller bristfällig, än :-)-)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Fick katalogen i brevlådan idag. Faschinerande läsning. Vem köper oljetrycksmätare? Varvräknare? Eller finns det fler hemmabyggare än jag anat?
av *pettson*
StringerBell skrev:Fick katalogen i brevlådan idag. Faschinerande läsning. Vem köper oljetrycksmätare? Varvräknare? Eller finns det fler hemmabyggare än jag anat?
Såna saker verkar gå åt rätt så fort så ja tydligen verkar det finnas det.
Användarvisningsbild
av Variosboy
*pettson* skrev:
StringerBell skrev:Fick katalogen i brevlådan idag. Faschinerande läsning. Vem köper oljetrycksmätare? Varvräknare? Eller finns det fler hemmabyggare än jag anat?
Såna saker verkar gå åt rätt så fort så ja tydligen verkar det finnas det.
Kom till min hemstad och ta en titt på alla Epa/A-traktorer som rullar, plus alla hembyggen som har extramätare för diverse saker, det är fler än man tror..
Sen finns det ju en å annan båtägare som köper mätare på Biltema.. (Kanske finns en marin-serie också??)
Användarvisningsbild
av vetten
Men det är väl själva ...... att man alltid ska beskylla Biltema för att ha skitprodukter när det oftast är den som skruvar som ställer till felen :-O)
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Biltemas Kallavfettning och Wheelcleaner är riktigt bra.

Även deras Rain-off funkar riktigt bra i förhållande till priset.
av *pettson*
vetten skrev:Men det är väl själva ...... att man alltid ska beskylla Biltema för att ha skitprodukter när det oftast är den som skruvar som ställer till felen :-O)
säg inte så... Alla kan och alla har yrkesskicklighet, att tro annat är nån form av diskriminering, och ingen behöver kunna det man gör, det är bara att göra det, det har också ventilerats flitigt, att veta vad man sysslar med är överkurs. Min önskan om att man ska VETA vad man gör INNAN man gör det är en utopi. Att inte veta och inte kunna är inte att vara dum, det är att vara okunnig i ämnet och inget annat, alla har vi våra okunnighetsfläckar och vi är säkert bra på nåt annat istället, men tydligen associerar många härinne det med dumhet så det räknas lite som påhopp att förklara att nån inte har kunskap nog att utföra ett jobb, oavsett vart delarna inhandlats.
Att det finns felaktiga saker är inget att sticka under stol med. Det finns på mekonomen och autoexperten och andra med, ingen har 0% returer och 0% kassaktion. Har skickat tillbaka tillräckligt i mina dagar via verkstäder jag jobbat i. Även volvo orginaldelar och andra märkes orginaldelar. Sen måste man förstå, 0,6% av 10.000 sålda delar (60 delar) eller 0,6% av 600.000 sålda delar (3600delar), ja hur mycket större chans är det att du råkar på en del som är felaktig då saker görs i batchar? Har ingen aning om hur mycket delar biltema säljer men det lär gå åt några då en beställning sköter hela norden.
Nåt man ska ha väldigt klart för sej innan man går in och handlar, OAVSETT vart man handlar. Det är att ansvaret för att du får rätt delar med dej hem, ligger på dej själv. Även om volvo packat kassen åt dej så är det ditt ansvar att du har rätt delar, du ska ha så god kännedom om ditt fordon att du ska kunna upplysa den som tar fram delarna, så rätt delar hamnar i kassen. Senast idag har jag rensat en vevhusventilation där fel slangar och fel insugspackning lagts i påsen av volvo, trots regnr. Kunden har inte upplyst volvo om att hans bil inte har EGR och inte upplyst om vilken typ av slang som finns på hans bil. 33% chans på slangarna att få rätt och 50% på packningen helt plötsligt istället för att komma hem helt säkert med rätt saker. Dom flesta överlåter till butikens anställda att ta fram sakerna och i dom flesta fall går det bra eftersom personalen inte gör annat än säljer delar om dagarna, där är oftast krav på säljarna att dom är fordonsutbildade, men ändå kan det bli fel. Biltemas personal har inte den utbildningen, kanske inte ens intresset?
Kan man inte göra detta (veta exakt vad som ska vara på bilen), har man faktiskt inte kunskapen att handla delarna. Det svider säkert men det är så.

Och nej... jag har inte ett skit att göra med biltema som det är, jag sommarjobbade på biltemas postorder och butik 1988 och jag borde vara förlåten vid det här laget, bäst att säga det då en del tror att jag har nån form av dold anställning där som det är, för att jag inte håller med strömmen, att jag skulle vara nån form av reklampelare eller reklamare. Men visst, läser nån biltema ansvarig detta så HEY!! ni får gärna ringa och erbjuda ett bra jobb.!
av Hemulen
Är ju en Biltematråd :) . Tänkte bara skriva om Biltemas öppna nycklar till bromsrör. Är jag nöjd med dom? Svaret är tyvärr nej :o . Vet inte om jag råkat få dåliga exemplar eller om alla är kassa. Tar man i lite så öppnar sig nyckeln och glider runt nippelskallen,lika dant om man spänner fast en bult typ 10mm skalle och tar i lite,då glider nyckeln runt skallen,liksom öppnar sig lite. Gillar inte vinkeln på dom heller+den där typ stoppklacken dom satt dit. Hmmm....måste kanske upp i högre prisklass för att få dylika nycklar att fungera som tänkt. Kanske fler som har erfarenhet av dom,vad vet jag....... :)
Användarvisningsbild
av Staffan73
Som alla lågprisföretag så finns det ju både bra och mindre bra saker. jag brukar sortera bland mina biltemaköp och väljer bort vissa saker som jag hellre kostar på n ågra kronor mer! Myten att biltemaolja skulle vara dålig är dock just det....en myt. All olja som uppfyllerklassningskraven håller samma lägstakvalitet. Sen att en olja kanske har ett snäpp högre kvalitet bara för att den kostar 300kr litern är en helt annan sak. Men att säga att den olja som biltema säljer är skit etc etc är bara nonsens. Om klassningen på oljan överensstämmer med vad bilen ska ha då är det bara köra på oavsett om det står biltema eller castrol på burken. Har själv kört på biltemaolja i åtminstonde 15 år och aldrig haft problem med det. Även i trimmade turbobilar och aldrig haft ett ras!
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]