Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
mikebike skrev:
jejje skrev:okej.. då låter ju fjärren som ett betydligt bättre val för mig.. suck... borde gå att ändra i beställningen till volvofabriken om den gick iväg denna veckan tycker man. prel leverans 18-20 januari 2011.
Fjärrstarten eftermonteras hos din bilhandlare, så det spelar ingen roll. Dock bör du kunna få ett bättre pris om du beställer den samtidigt som bilen.
Precis och det är en märkligt stor operation som det ofta det är med att eftermontera saker
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... %29%202011
av tunnis
Fjärren har grymt bra räckvidd.

Min fru har bilen till sitt jobb ibland och där har hon ca 300m till parkeringen och det står två hus i vägen.
Hon kan sitta inne på sitt rum och dra på värmaren 8)

När det gäller tid för att värme upp bilen är denna värmare klart snabbare/effektivare en den eftermonterade Webasto som jag hade i V70n.
Nu när det är runt nollan räcker 15-20m för att få varm bil.
Lagom att dra på värmaren när man sätter sig å käkar frukost :wink:
av jejje
tunnis skrev:Fjärren har grymt bra räckvidd.

Min fru har bilen till sitt jobb ibland och där har hon ca 300m till parkeringen och det står två hus i vägen.
Hon kan sitta inne på sitt rum och dra på värmaren 8)

När det gäller tid för att värme upp bilen är denna värmare klart snabbare/effektivare en den eftermonterade Webasto som jag hade i V70n.
Nu när det är runt nollan räcker 15-20m för att få varm bil.
Lagom att dra på värmaren när man sätter sig å käkar frukost :wink:
fan låter ju helt kanon det där... synd att det var väldigt omständigt rent administrativt att lägga till/ändra i beställningen av min tjänstebil..

så får nöja mig med tidur till dieselvärmaren som jag beställt idag.. :( får väl helt enkelt passa tiden på morgonen :)
av Novis01
jejje skrev: ...
så får nöja mig med tidur till dieselvärmaren som jag beställt idag.. :( får väl helt enkelt passa tiden på morgonen :)
Du behöver inte passa så noga, man ställer ju in tiden man vill att den ska vara varm.
Om du tex. har ställt den på 07.00 och kommer 07.20 så betyder ju inte det att bilen är "återfrusen"
av Jensan
hej jag installerade Webasto T91 Appen på min Iphone om jag vill använda den så måste man köpa en GSM enhet ifrån KG-Knutsson (Återförsäljare av Webasto Sverige) för ca 8200kr plus montering på ca 1000kr sa en kille jag pratade med på Teknisk Support på KG-K i Stockholm.
Användarvisningsbild
av Momentum
Novis01 skrev:
jejje skrev: ...
Du behöver inte passa så noga, man ställer ju in tiden man vill att den ska vara varm.
Om du tex. har ställt den på 07.00 och kommer 07.20 så betyder ju inte det att bilen är "återfrusen"
Håller med - det tar en bra stund innan kylvattnet kallnar igen så det går bra att komma bra länge efter att den stängt av, sen tror jag inte den stänger av exakt 07:00 heller enl exemplet ovan
av mikebike
Jensan skrev:hej jag installerade Webasto T91 Appen på min Iphone om jag vill använda den så måste man köpa en GSM enhet ifrån KG-Knutsson (Återförsäljare av Webasto Sverige) för ca 8200kr plus montering på ca 1000kr sa en kille jag pratade med på Teknisk Support på KG-K i Stockholm.
Dessutom måste troligen bilen ladda ned en "app" också....
av mikebike
Soft skrev:Med Volvo oncall, vil vel webasto iPhone app også fungere
Som remote :-) ?
Ja, men den går inte att eftermontera.
av Soft
Ifølge Volvo kommer det en iPhone app, fra Volvo for remote control av diesel varmer, og muligen annen snacks også på denne appen :-), det er jo i dag mulig å "se bilinfo" via onecall, bensinnivå, varme ute og inne, lokasjon, og så videre...

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]