Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robertson
För att förtydliga: Det finns en beröringskänslig del på utsidan av handtagen som man låser med och även på insidan av handtagen som låser upp.
av Steff 99
swedala skrev:Ok. spinner vidare lite på tråden. Jag har också fått min nya S60 i förrgår :)

Men nu till problemen.

1. PCC fungerar inte alls bra på min S60, speciellt när man skall öppna bilen genom touch på givaren i dörrhandtaget. Då har jag liksom 50% chans att det öppnas.
Samma problem tycks vara på samtliga dörrar, därför misstänker jag mjukvaruproblem?

2. I instrumentpanelen får jag varning om att någon i baksätet inte är bältad, vilket är märkligt då ingen sitter där.

3. Blue-tooth problem, Telefonen fungerar fint via blue-tooth men min adressbok kan inte synkroniseras, någon annan som har samma problem?
Som många påpekat, ta bra i handtaget o öppna dörren, touchknappen använder man när du skall låsa.
Ett problem jag har haft när den inte vill låsa upp är att min "nyckel" funnits i samma ficka som mobiltelefonen och hamnat bakom den, då fungerar inte keyless, mao "nyckeln" i en ficka och mobilen i en annan

"Ingen bältad bak" har man öppnat en bakdörr, då tänder denna varning oavsätt det sitter någon där eller inte, men varningen försvinner efter någon minut.
av swedala
Ok, lite pinsamt....ni har naturligtvis rätt, jag skulle ha läst manualen, men vem gör sånt :wink:
Det fungerar utmärkt att både öppna och låsa bilen om man gör rätt.

När det gäller bluetooth och min mobil, så har jag en gammal nokia N95 8GB med senaste firmware/mjukvara (vet inte just nu i skrivande stund vilken version det är). Jag laddade på den för några veckor sen. Telefonen fungerar i övrigt bra med bluetooth. Iofs är detta ingen jättekatastrof.....eftersom jag har beställt en HTC Desire, får väl hoppas att den fungerar bättre.

Tack för era svar! :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
swedala skrev:Ok, lite pinsamt....ni har naturligtvis rätt, jag skulle ha läst manualen, men vem gör sånt :wink:
Det fungerar utmärkt att både öppna och låsa bilen om man gör rätt.

När det gäller bluetooth och min mobil, så har jag en gammal nokia N95 8GB med senaste firmware/mjukvara (vet inte just nu i skrivande stund vilken version det är). Jag laddade på den för några veckor sen. Telefonen fungerar i övrigt bra med bluetooth. Iofs är detta ingen jättekatastrof.....eftersom jag har beställt en HTC Desire, får väl hoppas att den fungerar bättre.

Tack för era svar! :)
Kring mobilen så har jag också problem med min Nokia. Dock anger Volvo på sin hemsida att just min modell har begränsad funktionalitet på just adressboken. Min synkar endast SIM-kortets tel.nummer. Synd då det inte klarar så många nummer. Jag har fått sålla lite och bara lägga över de mest använda kontakterna till SIM. Då funkar det.

Sedan kan det hända att du blir tvungen att "tvinga" övber kontakterna genom att gå in i telefonen och markera alla. Skicka sedan som visitkort via bluetooth till bilen.

Du kan även prova att ansluta telefonen till bilen och inte tvärtom. Något av dessa alternativ är värt att prova för det funkade för mig iaf :)
Användarvisningsbild
av mattes
swedala skrev:eftersom jag har beställt en HTC Desire, får väl hoppas att den fungerar bättre.
Jag har en HTC Desire och den fungerar med S60 men inte fullt ut :(

Finns en länk på Volvos hemsida vad som fungerar med blåtand och inte (Med vilken Lur)
Det är en djungel det där....
Emiljonsson7 har lite bra tips som man kan prova.
av Robertson
Är det någon som lyckats ställa vindrutetorkarna i serviceläge? Jag gör exakt så som det står i instruktionsboken, men inget händer.
av swedala
Emiljonsson7 skrev: Sedan kan det hända att du blir tvungen att "tvinga" övber kontakterna genom att gå in i telefonen och markera alla. Skicka sedan som visitkort via bluetooth till bilen.
Fick in adressboken när jag skickade över allt som visitkort, tack för tipset :D
av Robertson
Har nu tankat min S60 T6 några gånger och medelförbrukningen ligger enligt färddatorn på 9,8 l/100 km (nollade den för ett par hundra mil sedan). Ganska precis som specifikationerna säger (9,9).
Har även skapat ett kalkylblad på datorn där jag fyller i mina tankningar och mätarställning. Enligt den så är medelförbrukningen 10,5. Den lägsta förbrukningen jag haft på en hel tankning är 9,4.
av Robertson
Jag kör mest landsväg och motorväg. Men det blir såklart en del i stan också. Därför valde jag att jämföra med Volvos officiella siffror för blandad körning. Vill nog hävda att jag kör ganska så lugnt. Tänkte att det kanske är bra att köra lite försiktigt i början av bilens liv. :)
Dock skulle jag vilja köra en längre sträcka i lite lägre hastighet för att se om man kommer ned i 7,3 l/100 km.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]