- sön 07 nov 2010, 09:31
För att förtydliga: Det finns en beröringskänslig del på utsidan av handtagen som man låser med och även på insidan av handtagen som låser upp.
Moderator: Moderatorer
swedala skrev:Ok. spinner vidare lite på tråden. Jag har också fått min nya S60 i förrgår :)Som många påpekat, ta bra i handtaget o öppna dörren, touchknappen använder man när du skall låsa.
Men nu till problemen.
1. PCC fungerar inte alls bra på min S60, speciellt när man skall öppna bilen genom touch på givaren i dörrhandtaget. Då har jag liksom 50% chans att det öppnas.
Samma problem tycks vara på samtliga dörrar, därför misstänker jag mjukvaruproblem?
2. I instrumentpanelen får jag varning om att någon i baksätet inte är bältad, vilket är märkligt då ingen sitter där.
3. Blue-tooth problem, Telefonen fungerar fint via blue-tooth men min adressbok kan inte synkroniseras, någon annan som har samma problem?
swedala skrev:Ok, lite pinsamt....ni har naturligtvis rätt, jag skulle ha läst manualen, men vem gör såntKring mobilen så har jag också problem med min Nokia. Dock anger Volvo på sin hemsida att just min modell har begränsad funktionalitet på just adressboken. Min synkar endast SIM-kortets tel.nummer. Synd då det inte klarar så många nummer. Jag har fått sålla lite och bara lägga över de mest använda kontakterna till SIM. Då funkar det.![]()
Det fungerar utmärkt att både öppna och låsa bilen om man gör rätt.
När det gäller bluetooth och min mobil, så har jag en gammal nokia N95 8GB med senaste firmware/mjukvara (vet inte just nu i skrivande stund vilken version det är). Jag laddade på den för några veckor sen. Telefonen fungerar i övrigt bra med bluetooth. Iofs är detta ingen jättekatastrof.....eftersom jag har beställt en HTC Desire, får väl hoppas att den fungerar bättre.
Tack för era svar! :)
swedala skrev:eftersom jag har beställt en HTC Desire, får väl hoppas att den fungerar bättre.Jag har en HTC Desire och den fungerar med S60 men inte fullt ut :(
Emiljonsson7 skrev: Sedan kan det hända att du blir tvungen att "tvinga" övber kontakterna genom att gå in i telefonen och markera alla. Skicka sedan som visitkort via bluetooth till bilen.Fick in adressboken när jag skickade över allt som visitkort, tack för tipset :D
Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]