- tis 09 nov 2010, 21:26
Missförstå mig inte - för sin klass så är T4 säkert ett bra alternativ (den har ju fått hyfsad kritik i press etc) men den går inte att jämföra med 2,0T och än mindre med T5 eller 2,5FT och det var hela min poäng. Iaf om Volvo inte erbjuder de större motorerna med E85.
CarMan skrev:Tycker baraq det är mycke snack o antaganden, innan man kört maskinerna. Ni kollar på sifror o tror att ni då kan allt.Men jag har kört 2.0T. Jag har tom kört den på Volvos landsvägsbana och fått provocera den hårt. Men jag var inte nöjd. Och T4 är en ännu mindre motor med ännu sämre prestanda så jag ser inte hur den skulle kunna vara ett alternativ för mig. Det var dessutom i en S60 som väger ca 200 kilo mindre än V70:n.
Missförstå mig inte - för sin klass så är T4 säkert ett bra alternativ (den har ju fått hyfsad kritik i press etc) men den går inte att jämföra med 2,0T och än mindre med T5 eller 2,5FT och det var hela min poäng. Iaf om Volvo inte erbjuder de större motorerna med E85.
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson