om jag gjort
Tog domkraften och hissade upp den och fick plankor under hjulen sen så med ett litet nätt ryck med bogserlinan så släppte bromsarna och den rullade för egen maskin
Så nu ikväll har jag:
* fyllt på olja och glykol
* plockat lös 3 bromsok och motionerat dom vid liv igen (första gången jag kunnat använda alla delar till dom som dom är)
* bytt bromsolja (den var svart i ledningarna :roll: )
* konstaterat att den läckte bensin på fuelrailen men det verkar ha lagat sig självt :mrgreen:
* åkt utav helvete och tvärnitat bort rosten från bromsarna :twisted:
* ryckt av handbromsvajern :-(O)
Var lite spännande att köra den med väldigt dåliga bromsar med rusande tomgång, misstänker starkt spjällhuskontakten för den klickar inte när jag vrider på gasen. Och den verkar läcka glykol nånstans troligtvis värmepaketet för golvmattan har frusit fast i golvet.
Men jag blev nästan chockad att frambromsarna säkert inte ens behövt motioneras för att gå igenom besiktningen (gjorde det iallafall) och att handbromsen inte kärvar och fungerade fast det är en automat (tills vajern gick av iaf)
Ska göra klar höger bak sen tror jag att jag är nästan klar i bromsväg. Pedalen blev väldigt svampig när jag bromsade bort rosten så jag lurar på att den läcker bromsolja nånstans.
Att göra listan än så länge:
* fixa sista oket
* antagligen byta handbromsvajer
* se över bränsleslangarna som läckte
* få ner tomgången som pendlar mellan 1500-2000 varv
* byta några trasiga lampor
* tutjäveln
* göra rent vevhusventilationen (ventilkåpan är totalt nergrisad)
* byta till vinterdäck med dubb av fjolårets modell
* ev byta värmepaket
* antagligen laga rost i golvet pga ovanstående
* slipa, måla och underredsbehandla div små rostfläckar under
* TVÄTTA