NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Fellow skrev:Kan någon ta bild på sina bakre fjädrar när bilen är på marken? Enligt H&R ska fjädern vara som dne är på min bil, alltså dem 3-4 översta varven ska ligga emot varandra men jag är fan övertygad om att det INTE klonkat så här mkt tidigare. H&R hade dementerat att dem är så och att man kunde trä på en gummistrumpa på fjädern så resonansen dämpas men att de inte var något fel på dem. Ska ladda upp bilder när jag kan på mina.
De fem varven som är tätast kommer ligga helt ihop vid normal körning.

Bild
Användarvisningsbild
av gooose
Oftast har man 2 års garanti och 3dje året reklamationsrätt =konumentköplagen

Då skall det gälla fel som man som kund skall kunna bevisa att det är ett fabrikations fel
Och om en fjäder går av så borde det väl vara ett fabrikations fel så länge det inte finns någon yttre åverkan tex Rost, slag/kapmärken
Är det en Brottyta på fjädern så att det ser ut som om fjädern är avbruten så är det ett fabrikationsfel

Kan tänka mig att detta kan vara svårt att bevisa om du ej är insatt Så läs på om konsument köplagen
Kolla fjädern så att det ser "ok" ut

Bemöt en reklamation med fakta så har "inköpsstället" Lättare att hantera din reklamation

//Goose
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?