PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Ställer frågan å en väns vägnar,

Går det att montera styrservo på en Volvo 140 69??

Vill ha tydligt svar på om det går och även om någon vet hur man går till väga. Tyvärr bor jag och denne vän x antal mil emellan så det går inte att jag hjälper henne med det mekaniska.

Uppsala Skurup enkel resa kostar en del.
Klart att det går.....

Det lättaste är att ta framvagnen från en 164a. Det är bolt on så det blir inga problem att kasta över. Sen sätter man bara på en rem skiva till på motorn. När slangarna är kopplade fyll systemet med olja och sväng med fulla rattutslag några ggr. Första tiden kommer styrningen att kännas något hackig detta ger sej när all luft är pressad ur systemet det brukar ta ett par dagar....
Tack kusin :) Ja det finns inte så många Wreckler vad jag vet :)
Att ta hela framvagnen från en 164 är ju ingen ide, enda som skiljer är övre bärarmarna.

Och sevon passar INTE bult on, man måste borra nya hål och göra om rattsången i motorrummet, blir lite konstig vinkel där också.
Vet ej om jag får länka te någon annan sida men

4x4
sweden
.se

Kolla i projekten där amrikanrna där brukar dom köra med hyrdla kovlar med egen gjorde fästen och sedan brukar dom ta den servo pump som passa bäst... Kolla in där det är klart värt det!
volvoyamha skrev:Vet ej om jag får länka te någon annan sida men

4x4
sweden
.se

Kolla i projekten där amrikanrna där brukar dom köra med hyrdla kovlar med egen gjorde fästen och sedan brukar dom ta den servo pump som passa bäst... Kolla in där det är klart värt det!

Det du beskriver är ju en hjälpservo av den modell som sitter på traktorer och gamla lastbilar, tror inte det fungerar så bra på en 140, och vette fasen om det är enklare än att bygga om och sätta 164 servo isåfall.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]