Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peppe97
Hej har ett problem med min 850-94 som jag haft i 2år,det är cargard larm på den men har aldrig "nyttjat det"då jag inte har någon dosa att låsa bilen med utan öppnar med nyckel.i går kväll när jag låste den så märkte jag att innerbelysningen ej slocknade så jag fick stänga av det manuellt,och i morse när den skulle startas så gick larmet igång när startnyckeln vreds om och batteriet blev dött efter en stund alla lampor lyste men startmotorn slog ej till,och larmet blinkade och tjöt provat att ladda upp batteriet om det var det felet men så fort jag satt dit batteriet så går larmet igång och den startar inte,min fundering är hur får jag av larmet utan dosa? och sen undrar jag om nån vet om ev startspärr finns på 94ans 850 och om den kan ha slagit till,hur får man bort det? så att iallafall bilen går att starta.troligtvis har larmet satt igång inatt av sig självt och dragit ur batteriet,tror larmet är orginal.blev lite långrandigt detta inlägg men hoppas det finns nån vänlig volvoälskare som kan hjälpa mig på vägen,,/peter
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har presis som du inte kollat instruktionsboken. men bilen har ett nödstartläge (som man kan programera bort om man vill)
Nödstart om fjärren är trasig:
öppna bilen, då går larmet (hände inte så på din bil, så jag vet inte om deta kommer att funka)
Stäng dörren o vänta på att tutan ska tystna. När den gör det har du 10 sek å dig att starta bilen.

Du har inte startspärr i din nyckel, så jag vet inte om detta funkar även på sånna bilar (men det funkar på bilar med startspär i nyckeln)
av peppe97
Hej igen har nu hittat cargard dosan och nödbrytaren och fått av larmet och startmotorn går nu runt men problemet nu är att den inte tänder till har haft batteriet av under natten nån som vet hur man går till väga nu och vad kan det vara för fel?bilen har alltid startat lätt och bra förrut,måste batteriet sitta inkopplat en viss tid innan man startar?finns det två startspärrar en för startmotorn och en för elektronik/bränsle?tacksam för tips./peter
av peppe97
undrar om nån vet varför ej motorn ej tänder till? är det nått jag kan felsöka själv eller ska jag lämna in till volvoverkstaden för ev felsökning?kan ej så mycket om bilar men är nästan helt säker på att det har med att bilen larmade och den startspärren slog till,, men den har jag ju nu fått bort i och med att startmotorn går runt,så det borde ju vara nått mer som slagit till när larmet gick.om det är ytterligare en startspärr så förstår jag att man inte kan skriva här hur man får bort den,men hur mycket kostar det att lämna i till volvo för åtgärd?/peter
av peppe97
ingen som har nått bra tips?har min bil flera startspärrar?850-94 10v..börjar bli desperat :???: annars blir det till att bogsera in den till verkstan för första gången,och det gillar inte min plånbok../peter
Styrleder till V70 T5 år 2000.

SMI som jag uppfattar att jag har så fungera[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]