- lör 06 nov 2010, 20:35
Hej har ett problem med min 850-94 som jag haft i 2år,det är cargard larm på den men har aldrig "nyttjat det"då jag inte har någon dosa att låsa bilen med utan öppnar med nyckel.i går kväll när jag låste den så märkte jag att innerbelysningen ej slocknade så jag fick stänga av det manuellt,och i morse när den skulle startas så gick larmet igång när startnyckeln vreds om och batteriet blev dött efter en stund alla lampor lyste men startmotorn slog ej till,och larmet blinkade och tjöt provat att ladda upp batteriet om det var det felet men så fort jag satt dit batteriet så går larmet igång och den startar inte,min fundering är hur får jag av larmet utan dosa? och sen undrar jag om nån vet om ev startspärr finns på 94ans 850 och om den kan ha slagit till,hur får man bort det? så att iallafall bilen går att starta.troligtvis har larmet satt igång inatt av sig självt och dragit ur batteriet,tror larmet är orginal.blev lite långrandigt detta inlägg men hoppas det finns nån vänlig volvoälskare som kan hjälpa mig på vägen,,/peter
- By MatjesillV70