Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tjenare,
Jag har ett ganska stort bilproblem som jag skulle uppskatta att ni läste.
Problemet i Jeepen, en Grand Cherokee för att vara exakt. Bilen har årsmodell -07 och har fungerat felfritt sedan dess (nästan :wink:). Men nu när jag för ett par veckor sen ändrade dragkrok från 7 polig till 13 polig, hos en auktoriserad verkstad , så har jag upplevt flera problem.
Dom vanligaste är att bilmotorn tappar alla kraft om man nu skulle säga det så (även om jag startar om bilen så är motorn "svag") ,motor-lampan lyser och elektronik-lampan lyser som om det vore Julafton. :shock:

Så min fråga är har ni några förslag på hur jag kan fixa detta?
Ska jag ringa killarna på verkstan eller? Kan jag verkligen skylla det på dom?
av *pettson*
Innan jag försöker svara ens så undrar jag. Är det mera funktioner inkopplade i den 13poliga kontakten idag än den vanliga 7polen?
Menar om du bytt för att få alla funktioner, eller om det fortfarande är grundfunktionerna?
Hursomhelst så har du ju ett kodsystem i bilen som kan berätta för dej varför motorlampan lyser, bör ju läsas ur så fort det går. Nåt som är bra att veta innan man kontaktar verkstan.
*pettson* skrev:Innan jag försöker svara ens så undrar jag. Är det mera funktioner inkopplade i den 13poliga kontakten idag än den vanliga 7polen?
Menar om du bytt för att få alla funktioner, eller om det fortfarande är grundfunktionerna?
Hursomhelst så har du ju ett kodsystem i bilen som kan berätta för dej varför motorlampan lyser, bör ju läsas ur så fort det går. Nåt som är bra att veta innan man kontaktar verkstan.
Tack för det mycket snabba svaret,
Nej, Det är inga fler funktioner kopplade in idag än tidigare.
Men det där med kodsystemet måste undersökas ytterligare....
MOT MANUALEN!! :mrgreen:
Marbas skrev:Koppla bort dragkrokskontakten (borde finnas ett kontaktdon i kofferten) och se om det blir någon skillnad. Blir allt som tidigare, så har du ju garanterat problemet i kontakten.
Tacka du också för ditt snabba svar. Ska koppla bort kontakten och se hur det går. :-)-)
Återkommer senare ikväll.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]