Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Steff 99 skrev:
Du har skrivit det två ggr nu...men det kanske är din smak det är fel på och inte alla andras ..eller ?

Löjligt att dömma och förlöjliga andra som inte har din smak...där av "moderatorn"
Jag kan bara instämma.
av Petzzon
Åker själv XC60 köpte den för att den var billigast med bra utrustning och hyfsat stor motor.
Men tyckte redan innan att den inte höll den högsta kvaliten, dom har en bit kvar till tyskarnas nivå. Nu efterhand är jag nästan mer besviken måndagsex. eller inte men det skramlar och gnisslar rejält inuti min bil. Nä nästa gång lutar det åt nått annat.
Om tyskarna är snygga eller inte låter jag var och en avgöra.
Ursäkta om jag halkat från ämnet men jag var inte först....
av Steff 99
Petzzon skrev:Åker själv XC60 köpte den för att den var billigast med bra utrustning och hyfsat stor motor.
Men tyckte redan innan att den inte höll den högsta kvaliten, dom har en bit kvar till tyskarnas nivå. Nu efterhand är jag nästan mer besviken måndagsex. eller inte men det skramlar och gnisslar rejält inuti min bil. Nä nästa gång lutar det åt nått annat.
Tyvärr så verkar det vara ett av problemen med Volvo att det knirrkar och skramlar, men ger man sig inte så fixar man det på verkstaden, men de vill gärna protestera och påstå att det inte går.
Min V70 blev tyst efter ett antal verkstadsbesök. vad jag förstod så finns det kända åtgärder, men de är väl tidkrävande så man vill väl slippa det jobbet.
av Petzzon
Steff 99 skrev:
Petzzon skrev:Åker själv XC60 köpte den för att den var billigast med bra utrustning och hyfsat stor motor.
Tyvärr så verkar det vara ett av problemen med Volvo att det knirrkar och skramlar, men ger man sig inte så fixar man det på verkstaden, men de vill gärna protestera och påstå att det inte går.
Min V70 blev tyst efter ett antal verkstadsbesök. vad jag förstod så finns det kända åtgärder, men de är väl tidkrävande så man vill väl slippa det jobbet.
Jo det går säkert att åtgärda men är just det att det tar ett antal besök och jag har helt enkelt inte tid att prioritera detta. Hade en tanke på det vid första servicen men slutade med att dom gjorde den medans jag drack kaffe o jobba 1,5 timme. Så kanske vid nästa eller så blir det som andra gånger jag skiter i det. Skall ju bytas om drygt ett år.
Användarvisningsbild
av supersonic
Crumpets... vad löjlig du är! Så om jag tycker X3 är snygg (vilket jag tycker och kan mycket väl tänka mig att köpa efter Xc60'n) så är jag inte "sunt" fungerande? Du är Moderator och borde väl föregå med gott exempel, dvs uttryck dig lite mer nyanserat på detta eminenta forum. :-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
Min moderatorsroll har med regelföljande att göra. I övrigt är jag en vanlig debattör.

Men jag vet att jag gärna uttrycker mig lite mer målande än vissa uppskattar och jag ber om ursäkt om någon känner sig förolämpad.
Steff 99 skrev:
Du har skrivit det två ggr nu...men det kanske är din smak det är fel på och inte alla andras ..eller ?

Löjligt att dömma och förlöjliga andra som inte har din smak...där av "moderatorn"

Jag tog en titt för att se om kritiken var motiverad. Jag kan räkna till att jag en gång uttryckt mig "personligt" negativt om de som inte delar mitt tycke här, och man får vara känsligt lagd om man blir upprörd över det.

Två gånger sade jag inte att folk som tycker annorlunda har fel, mitt andra inlägg var för att motivera -vad- jag tyckte illa om med modellen för att det inte bara skulle bli pajkastning.
Fakta kvarstår att bilen är mycket lik en smått förstorad första generation.

Som sagt jag ber om ursäkt om någon kände sig förorättad, men nu vet ni varför jag tycker det är en ful bil och ni är välkomna att motivera era egna åsikter. I den mån smak ens behöver motivation.

Frågan är hur lågt vi ska lägga toleransribban egentligen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:Att tro XC60 är en budget variant av SUV bara för att den kommer från Volvo då lurar man sig, XC60 matchar alla sin konkurrenter prismässigt.
Hur kan det då komma sig att det är busenklet få med XC60/XC70 i alla våra offerter men BMWs suvar hamnar låååångt utanför budget.

Om BMW/Audi/Merceds låg på samma prisnivå hade jag åkt en sådan på direkten....
Om det är busenkelt att få med en XC60 för 550.000 så måste det vara lika enkelt att få med en X3, Q5 eller GLK för samma belopp !!
eller är det att ni har bättre avtal med Volvo.
Personligen är rabattsatserna oftast bäst hos BMW och MB har förmånliga företagslösningar som gör att priset ofta blir samma som för en exv. XC60
Hallå .... Äpplen och päron igen.

Du klämmer in en XC60 i 8,5 basbelopp om du skiter i attt köpa RTI och flumsummummummu-paketen med 63 mugghållare.

BMW, Audi, och Mercedes Suvarna får du inte ens in i kalkylen om du köper bilen utan motor och däck.

E.x gick det bra att få D5 AWD, Läder, Drag, High Performance, Xenon, Metallic, Kombi SoV + lite till för 8,5 Basbelopp .... Bmw/Audi/Mercedes suvarna går ju inte ens in nakna.

Jag ger inte upp utan begär alltid in offert från alla men det slutar alltid på samma sätt.....
av Lövet
GLK Business+ kostar ungefär 400k fullutrustad idag inklusive Skinn, Navi, drag osv. Brutto 480k, netto 400k. Har fått 2st offerter bara för några veckor sedan då jag hjälpte en kollega att köpa bil. En annan ska köpa 320xd och då blir det brutto 375k netto 325k.

Q5 har jag inte provat att köpa men den börjar på 330k brutto om du kan leva med en tunt utrustad bil behövs inte mer än Proline.

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]