Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jejje
Moody skrev:
jejje skrev:istället för att skapa en ny tråd så ställer jag en fråga i denna...

vad är "smidigast".

tidur tillsatsvärmare
eller
fjärrkontroll tillsatsvärmare.

hittade ingen fjärrkontroll i tillbehövskatalogen för nya S60n. har nämligen beställt en S60 D5 med tidur.. då det enligt säljaren var vanligt att man ville ha det. :)

men fjärr låter ju nästan smidigare.
Vad som är smidigast beror väl på hur man använder värmaren. Har man väldigt regelbundna tider och slår på den samma tid varje dag så räcker ju tiduret.

Att det är vanligt att man vill ha tiduret beror nog på kostnaden för fjärrstyrningen...
Självklart beror på på hur man använder värmaren! utryckte mig lite klumpigt sorry :oops:

aha ok så det är så mycket dyrare med fjärrstyrningen?

3150kr betalade jag för tidur tillsatsvärmare.

vad kan fjärrstryrningen tänkas kosta?
av mikebike
jejje skrev:vad kan fjärrstryrningen tänkas kosta?
Fjärrstart kostar 6600:- hos Upplands Motor och "närmare 8000:-" hos Bilia.

Jag vill nog hellre ha SMS-fjärr och jag har skickat förfrågan till två Webasto-installatörer.
Volvos SMS-fjärr (VOC) går inte att eftermontera.
av JimmyK
mikebike skrev:
jejje skrev:vad kan fjärrstryrningen tänkas kosta?
Fjärrstart kostar 6600:- hos Upplands Motor och "närmare 8000:-" hos Bilia.

Jag vill nog hellre ha SMS-fjärr och jag har skickat förfrågan till två Webasto-installatörer.
Volvos SMS-fjärr (VOC) går inte att eftermontera.
Skriv gärna vad du får för svar från Webasto
av tunnis
Jag betalade 5900 monterat och klart hos Bilia för min fjärr.
av mikebike
tunnis skrev:Jag betalade 5900 monterat och klart hos Bilia för min fjärr.
I tillbehörskatalogen står det "Fr. 5.710:- monterat och klart på bil" så jag blev en aning besviken på prisuppgiften jag fick....
av jejje
hur långt når fjärren?

hur lång tid brukar det ta fär dieselvärmaren att värma upp bilen en normal vinterdag i sthlm? låter mer najs att trycka på knappen direkt när man vaknar.. äta frukost.. 30-40min senare ha en varm bil.. än att ställa tiduret och vara vid bilen vid en exakt tidpunkt varje dag. :(

svårt att ta spontana sovmorgnar med tiduret :)

har cirka 100-200m till bilen med lite väggar emellan.. hört något om 600m?.. är det helt fri sikt? eller borde man kunna trycka på knappen och värmaren går igång i bilen nere på gatan/parkeringen?
av mikebike
"Upp till 1 km", så 100 - 200 m borde inte vara något problem.
När man ställer timern startar värmaren olika lång tid i förväg beroende på hur kallt det är ute. När det var som allra kallast i Fjollträsk i vintras startade min värmare knappt en timme innan inställd tid (gamla bilen, bensinvärmare).

Värmaren i nya bilen (diesel) är mycket tystare, men jag vet inte om det innebär att den är på lägre effekt?
av jejje
mikebike skrev:"Upp till 1 km", så 100 - 200 m borde inte vara något problem.
När man ställer timern startar värmaren olika lång tid i förväg beroende på hur kallt det är ute. När det var som allra kallast i Fjollträsk i vintras startade min värmare knappt en timme innan inställd tid (gamla bilen, bensinvärmare).

Värmaren i nya bilen (diesel) är mycket tystare, men jag vet inte om det innebär att den är på lägre effekt?
okej.. då låter ju fjärren som ett betydligt bättre val för mig.. suck... borde gå att ändra i beställningen till volvofabriken om den gick iväg denna veckan tycker man. prel leverans 18-20 januari 2011.
av mikebike
jejje skrev:okej.. då låter ju fjärren som ett betydligt bättre val för mig.. suck... borde gå att ändra i beställningen till volvofabriken om den gick iväg denna veckan tycker man. prel leverans 18-20 januari 2011.
Fjärrstarten eftermonteras hos din bilhandlare, så det spelar ingen roll. Dock bör du kunna få ett bättre pris om du beställer den samtidigt som bilen.
av Steff 99
jejje skrev:
mikebike skrev:"Upp till 1 km", så 100 - 200 m borde inte vara något problem.

okej.. då låter ju fjärren som ett betydligt bättre val för mig.. suck... borde gå att ändra i beställningen till volvofabriken om den gick iväg denna veckan tycker man. prel leverans 18-20 januari 2011.
Det går väl att ändra fabriksoptions fram till ca fyra veckor innan produktion.
Brainys V60

Korrekt. Framkant av bakre hjulhusen. Hundbenet s[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]