- ons 03 nov 2010, 23:47
Första gången det hände, så hade bilen rullat knappt 500mil. Då bytte de batteri.
Kör ca. 20mil om dagen mån-fre och på helgen blir det väl knappt 10mil totalt. Det är bara de sista veckorna som jag satt på bränslevärmaren. Men då enbart tidur. Och detta kör jag 2ggr dygnet. Innan jag åker till jobbet och när jag kör hem.
Har bara haft radion på vid 1 tillfälle då motorn inte varit igång. (var van från min V50 att jag kunde ha radio igång när jag tvättade bilen. Men de funkade visst inte på V70 :( )
Kör jag inte bilen, så är den nyckeln urtagen och bilen låst.
Kör ca. 20mil om dagen mån-fre och på helgen blir det väl knappt 10mil totalt. Det är bara de sista veckorna som jag satt på bränslevärmaren. Men då enbart tidur. Och detta kör jag 2ggr dygnet. Innan jag åker till jobbet och när jag kör hem.
Har bara haft radion på vid 1 tillfälle då motorn inte varit igång. (var van från min V50 att jag kunde ha radio igång när jag tvättade bilen. Men de funkade visst inte på V70 :( )
Kör jag inte bilen, så är den nyckeln urtagen och bilen låst.
CarMan skrev:Hson73 skrev:Har själv haft liknande problem.
Bilen är en Volvo V70 MY10 2.4D
Hämtade ut bilen i juni och har haft problem sedan dess. Bilen har åkt fram och tillbaka till verkstad, både med egen kraft och bärgning. Volvo har bytt ett antal batterier, uppdaterat mjukvaror... osv. Utan att hitta något fel. Nu sist så har jag haft bilen inne i ca. 2 veckor och denna gång slutade det med att de bytta generator.
Får verkligen hoppas att det löser problemet.
Har du haft problem på en såpass ny bil?
Hur andvänder du bilen?
Hur många gånger kör du bränslevärmaren/ dygn?
Hur långtid är motorn igång efter at bränslevärmaren varit aktiverad.
Står bilen med radioläge eller täning på nån gång utan att motorn är på?
Är bilen låst & nyckeln urtagen så fort bilen inte andvänds? eller är nyckeln kvar i bilen ibland?
-MY05 Volvo S60 2.4T
-MY07 Volvo V50 T5 AWD
-MY10 Volvo V70 2.4D R-Design
-MY07 Volvo V50 T5 AWD
-MY10 Volvo V70 2.4D R-Design