Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prosti
Tjenare!

Undrar om det finns någon där ute i göteborgsområdet, som har lust att felsöka mitt bränslesystem manuellt.

Har haft startproblem i snart ett år nu.. tappar trycket någonstans. Spinner som en katt när den väl är igång.

Det är en -00, s40. Black line

Ha de gött och kör lugnt där ute.

/Eric
Tja!
Läste din andra trådstart också. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 40#p345740

Kom att tänka att det kanske inte är något bränsletryck vid start.
Har man en trasig backventil (brukar sitta vid/i bränslepumpen, vet inte din bil) så kan man få nöta på startmotorn uppemot 30 sekunder innan motorn behagar puttra igång.
Alternativt slå tändningen av och på flera gånger, man hör ju att pumpen jobbar då.

Man bör väl enkelt kunna konstatera om man har bränsletryck framme vid motorn innan man försöker starta.
Kanske finns det något som liknar en vanlig luftnippel (som till däck) på fördelningsröret till spridarna.
Tror det ser ut så på S70:in iaf.
När man i öppnar den så ska det komma ut bränsle under tryck.

Edit: självhjälpen är bästa hjälpen
av prosti
det som är kruxet... bränslepumpen hör man klart och tydligt. därför misstänker jag något därimellan :) får ju nöta med startmotorn någon sekund eller två som det är nu.
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]