Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sveare
Hej, har just fått min nya passion röda S60 ll D3 automat lev. Går som en dröm.
Nu när man kan njuta att komma till en varm bil är frågan hur mycket diesel drar värmaren per timma?
av sveare
Ok, då kostar den ungefär lika som man värmer motor och kupe´med el, ca 3.00kr per gång. Fördelen är ju att man har värmaren med sig överallt, har provat den och den värmer gudaskönt.
Användarvisningsbild
av Doffen
Tenke på at varmeren sjelden går en hel time for å varme bilen, så forbruk pr. oppvarming blir kanskje på en 0,2-3 liter pr gang:) Alt avhengig om hvor kaldt det er.
Användarvisningsbild
av metal
Hej, har just fått min nya passion röda S60 ll D3 automat lev. Går som en dröm.
När beställde du din bil? Sitter själv och väntar på min nämligen och beställde min första veckan i september.
av sveare
Hej METAL, jag beställde min bil 2 sep. och fick den lev 28 okt. Säljaren ringde och sa at bilen var hemma 21-22 sep. men de hade lite trångt att hinna leverera.
Fick också ett bra pris 279` . Sägaren gav en rabatt på 12500 utan anledning så det var bara och bocka.
Ang dieselvärmare så får man också beakta att den går en bra stund efter dat man startat motorn för att påskynda uppvärmningen, går att aktivera/avaktivera. Detta gör nog några deciliter första milen. Verkar som om D3 an är lite segare att bli varm. I min tidigare 2,0F kom värmen väldigt snabbt. Volvos motorer med "korsdrag" genom motorn ar anledningen till att de har värmare som std. Det är inte att de har så låg verkningsgrad som de säger. Hade tidigare en Golf Diesel och den blev varm efter Mycket kort tid sanbbare än en bensinare.
Användarvisningsbild
av Momentum
sveare skrev:Volvos motorer med "korsdrag" genom motorn ar anledningen till att de har värmare som std. Det är inte att de har så låg verkningsgrad som de säger. Hade tidigare en Golf Diesel och den blev varm efter Mycket kort tid sanbbare än en bensinare.
Hur varm var Golfen innan du åkte iväg?
Att slippa stå där med igenfrusna rutor och en svinkall kupé är väl det som räknas som komfort
av mikebike
sveare skrev: Volvos motorer med "korsdrag" genom motorn ar anledningen till att de har värmare som std. Det är inte att de har så låg verkningsgrad som de säger. Hade tidigare en Golf Diesel och den blev varm efter Mycket kort tid sanbbare än en bensinare.
Förhoppningsvis är det p.g.a. hög verkningsgrad som värmare som standard. :wink:
Min 2.4T som jag hade innan blev varm extremt snabbt, det började komma varmluft innan jag kört 1 km. Efter bara några km stod tempmätaren rakt upp. Denna har inte ens någon tempmätare. :???:
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]