- tis 02 nov 2010, 09:09
Därför är det i alla fall för mig meningslöst för mig att jämföra t.ex en basutrustad 5-serie med en V70 med summumpaket, då den förstnämnda aldrig skulle vara aktuell för min del.
Arese skrev:Återigen så förstår jag dock inte önskan att hela tiden jämföra bilar som är på pricken likvärdigt utrustade. Bilens egenskaper är ju inte på pricken likadana så varför måste utrustningen vara det? Titta exempelvis på hur många 335:or som utrustas med både automat och fyrhjulsdrift. Väldigt liten andel. Denna typ av lite roligare bilar gör ju sig helt klart bäst med bakhjulsdrift och manuell låda.För mig är det i alla fall så att det finns viss utrustning som jag kräver av en bil. Detta innefattar t.ex skinnklädsel, nyckelavstängning till airbag fram (som inte verkar finnas hos många tillverkare), farthållare, larm, backvarnare, automatisk AC, elektriskt infällbara backspeglar (har smalt garage), aluminiumfälg (i alla fall på sommaren), bluetooth handsfree, USB-ingång, rattknappar till stereo, xenonljus och regnsensor.
Mvh
Arese
Därför är det i alla fall för mig meningslöst för mig att jämföra t.ex en basutrustad 5-serie med en V70 med summumpaket, då den förstnämnda aldrig skulle vara aktuell för min del.
XC60 D4 Summum Polestar -17