- tis 02 nov 2010, 17:11
Det ända du vet är att din motor hitils inte har visat antydan på att ta stryk. det kan bero på att den i sin grundkonstruktion är mycket "robust" (en annan bil behöver inte hålla lika bra bara för att din gör det)
Sen tippar jag på att du kör långa sträckor, vilket ger mindre utspädning (så en med samma motor kan får problem)
det är det här som är så farlig, när folk säger att det går på egna erfarenheter, man kan lätt lura nån at förstöra sin motor, då man inte kör bilarna på samma sätt eller ens har samma motor.
Nybbe_gefle skrev:Alltid intressant att följa sådana här diskussioner!! Av egen empirisk erfarenhet VET jag att det går alldeles utmärkt att köra på E85! Har gjort så själv i över 5 år och 15000 mil trots att alla säger att det inte går och motorn kommer att ramla sönder i molekyler (se min signatur). Har heller inte märkt av att bränslepumpen skulle vilja ge upp. Tycker dock inte CarMan är den rätte att prata om skygglappar då han till lika del är begränsade av dylika! (och ja, vi har haft denna "fight" förut!! ). Att bilen inte skulle tåla att gå kortare sträckor förstår jag inte varför??Fel svar!
//David
Det ända du vet är att din motor hitils inte har visat antydan på att ta stryk. det kan bero på att den i sin grundkonstruktion är mycket "robust" (en annan bil behöver inte hålla lika bra bara för att din gör det)
Sen tippar jag på att du kör långa sträckor, vilket ger mindre utspädning (så en med samma motor kan får problem)
det är det här som är så farlig, när folk säger att det går på egna erfarenheter, man kan lätt lura nån at förstöra sin motor, då man inte kör bilarna på samma sätt eller ens har samma motor.
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.

- By DagVagV70