Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisring
Tjenare!
Har nyligen köpt en Volvo 850 GLT -92a. Den har rullat sina 22 tusen mil och har lite skönhets tecken. Men då man ligger i jämn hastighet så är den ganska ryckig. Idag kom jag på motorvägen i ca 160-170 så dog den en tiondels secund och sen gick de igen. Och de blinkade till en lampa nere till höger, Tror de var en röd med ett " ! " i, men är inte säkert. Någon som vet vad som är fel ? o vad som ska bytas ?
Tacksam för många svar och välformulerande.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Felkoder? Kamaxelgivaren är misstänkt, kolla om du har felkod 314 eller 324 i A6.
Pumprelät börjar ge sig på 850 med, det sitter i säkringshållaren uppe vid torkarna. Skruva bort hela locket, inte bara luckan över säkringarna.
av mr_beetle
Hej! Har samma problem med min GLT -92! Men det slutade med att den dog helt och står fortfarande. Den tjuvstannade ett par gånger innan och kändes slö i accet samt att den gick ojämnt och ryckigt på tomgång och låga varv! Så akta, så att du inte blir stående någonstans! Wink Har ej kommit på vad felet på min är, men den visar felkod 314 i A6. Mest troligt kamaxelgivaren. Hör gärna av dig om du löser ditt problem, så kan jag göra detsamma!?
MVH
av Fisring
Idag så har felet uppståt igen, men nu ännu värre, Motorn dog helt lambda sonen lyste och de gick inte köra, blev ståendes o de gick inte starta. Efter 5 min gick de, sen körde ja 2 km så hände samma sak igen. Men börjar misstänka de är mitt lilla hål på avgas precis vid katten som gör detta, att de bli massa konstiga värden för lambdan, någon som vet ?

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]