- sön 31 okt 2010, 10:48
#460780
Variosboy skrev:Du har sanning i det du skriver, det finns folk som fortfarande håller 50 år gamla bilar igång som bruksbilar, men man har en brytgräns där det inte längre är lönsamt att laga , snittåldern på den Tyska bilparken är 8 år, det kanske finns en orsak till detta och förmodligen är det inte rost.!!Steff 99 skrev:Rostproblem är nog det minsta problemet när dagens nya bilar börjar bli 10-15år, elektroniken och dess komponenter kommer nog mer att avgöra om bilen skall fortsätta sitt liv eller gå till de sälla jaktmarkerna på en destruktionanläggning.Det där resonemanget tycker jag mig ha hört ända sedan insprutningen gjorde entre i bilarna för lääänge sen, och mig veterligen så rullar fortfarande mååånga bilar med bra mycket äldre elektronik än 10-15 år på våra svenska vägar, så det där känns inte vidare troligt längre att en bil skulle vara död efter 10-15 år.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm