- lör 30 okt 2010, 20:58
jag var ganska noga. men vacuumkanalerna visst är det dom som sitter direkt efter spjället?
Moderator: Moderatorer
volvo740gle87 skrev:förmodar att du syftar på kallstartsmotorn och den har jag sprytat 5-56 i men får väll prova att knacka på den med. får väll också ta tryckluft och blåsa igenom slangarna då och se om det blir bättre 8)Problemet e att de kan erja igen i själva elektroniken då kan du blåsa o spraya dig less. Skaffade en 945.a härom veckan som har exakt dina symptom förutom att den hänger sig på 1500varv ibland=inge kul me automat få då gå ut o knacka på den tills den sänker sig =( Ids dock inte krångla mer så jag byter tomgångs motor ist Men ha bytt ett x antal ggr på oplarna (samma funktion)
volvo740gle87 skrev:förmodar att du syftar på kallstartsmotorn och den har jag sprytat 5-56 i men får väll prova att knacka på den med. får väll också ta tryckluft och blåsa igenom slangarna då och se om det blir bättre 8)"tomgångsmotorn" är det väl som kan strula - 5-56 är ingen vidare smörjning - rengöring och deo :)
busmicke skrev:då kanske vi har samma fel för det händer ibland att min bil hänger sig ganska exagt på 1500rpmvolvo740gle87 skrev:förmodar att du syftar på kallstartsmotorn och den har jag sprytat 5-56 i men får väll prova att knacka på den med. får väll också ta tryckluft och blåsa igenom slangarna då och se om det blir bättre 8)Problemet e att de kan erja igen i själva elektroniken då kan du blåsa o spraya dig less. Skaffade en 945.a härom veckan som har exakt dina symptom förutom att den hänger sig på 1500varv ibland=inge kul me automat få då gå ut o knacka på den tills den sänker sig =( Ids dock inte krångla mer så jag byter tomgångs motor ist Men ha bytt ett x antal ggr på oplarna (samma funktion)
emwtur skrev:volvo740gle87 skrev:förmodar att du syftar på kallstartsmotorn och den har jag sprytat 5-56 i men får väll prova att knacka på den med. får väll också ta tryckluft och blåsa igenom slangarna då och se om det blir bättre 8)"tomgångsmotorn" är det väl som kan strula - 5-56 är ingen vidare smörjning - rengöring och deo :)
i med lite "riktig" olja också !
/emwtur
päpplet skrev:aha så det är därför min isbil pendlar mellan 1000-1500varv på tomgångenMkt möjligt o wd 40 eller 5-56 duger gott o väl alt kryp olja. men är det själva motorn som ärjat så måste du kanske byta eller plocka isär den o flytta spolen ett havt varv små pilligt men funkar.
Häng ut dem för skambeläggning