- sön 31 okt 2010, 00:27
Nu har jag kollat:
¤Stompunkterna: insug,höger framinnerskärm , vänster framinnerskärm och div.andra jordpunkter.
rengjort,använt oxidlösning och kopparpasta.
¤Bytt tändspole med kabel till fördelare
¤ Motionerat alla kontakter ovanför expansionskärlet inkl lambda kablarna.
¤ Omlödning av bränslerelä
¤ Kontrollerat knacksensor-,temp-,kallstartsventilkontakter
¤ Vevhusventilation+oljefälla rengjort
¤Bytt styrbox vid pedalstället
¤Kollat impulsgivare,dock ej bytt
¤Bytt slutsteg
¤Kollat jordförbindelse,det fanns 2st
Verkar vara svårt att få tag på jetronicboxen och impulsgivaren,men får ev. tag på dessa imorgon.
Funderar på att filma instrumentpanelen då den går dåligt,så att nån med lite kunskaper(tex tuxedo) kan se och lyssna hur den beter sig
Testkörde efter dessa åtgärder.Bilen gick bra,men efter ca 5 min körning började den rycka och tveka i ca 1 min för att sedan återgå till felfri gång.Körde ca 1 mil,stannade motorn,startade igen och efter en minut gick den ojämt.
Dock ingen felkod den här gången.Jag blir mer och mer övertygad om att den måste ha att göra med tändningen.
Måste byta jetronicboxen direkt då bilen går dåligt och är varm för att se om det blir nån skillnad.
Händer inget då ger jag upp
//Pana
¤Stompunkterna: insug,höger framinnerskärm , vänster framinnerskärm och div.andra jordpunkter.
rengjort,använt oxidlösning och kopparpasta.
¤Bytt tändspole med kabel till fördelare
¤ Motionerat alla kontakter ovanför expansionskärlet inkl lambda kablarna.
¤ Omlödning av bränslerelä
¤ Kontrollerat knacksensor-,temp-,kallstartsventilkontakter
¤ Vevhusventilation+oljefälla rengjort
¤Bytt styrbox vid pedalstället
¤Kollat impulsgivare,dock ej bytt
¤Bytt slutsteg
¤Kollat jordförbindelse,det fanns 2st
Verkar vara svårt att få tag på jetronicboxen och impulsgivaren,men får ev. tag på dessa imorgon.
Funderar på att filma instrumentpanelen då den går dåligt,så att nån med lite kunskaper(tex tuxedo) kan se och lyssna hur den beter sig
Testkörde efter dessa åtgärder.Bilen gick bra,men efter ca 5 min körning började den rycka och tveka i ca 1 min för att sedan återgå till felfri gång.Körde ca 1 mil,stannade motorn,startade igen och efter en minut gick den ojämt.
Dock ingen felkod den här gången.Jag blir mer och mer övertygad om att den måste ha att göra med tändningen.
Måste byta jetronicboxen direkt då bilen går dåligt och är varm för att se om det blir nån skillnad.
Händer inget då ger jag upp
//Pana
- By wallentin