Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av anders n
hallå,är det någon som har en aning om var man kan köpa fram fjädrar och kanse några skysta dämpare till OK pris,har bara hittat på volvo,typ 2500 komplet pär sida,till min v 90-98 ?:-/
Användarvisningsbild
av Ticken
Är det orginalprylar du är ute efter? Eller eftermarknads (hårdare dämpare & sänk fjädrar)

/Ticken
av anders n
jo men tack för svaren,ett helvete med diriktörsvagn(men jävligt go)nä det är väll inge fel på orginaldelar men alla andra bilar(något äldre)kan man ju hitta lite delar på andra stälen,men det verkar va lite knepigare med diriktörsvagnen.och sänka honnom har jag ingen lust med. :-O)
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Jadu, dämpare är som sagt inte lätt att hitta, har försökt själv en del, mina bör oxå bytas...
Lär nog bli orginaldämpare där hursomhelst.

Ang fjädrar har jag monterat 940 Turbo-fjädrar som jag kapat ett varv, detta för att anpassa mot sänkningssatsen bak, blev nöjd med resultatet.
Synar att 940 orginalfjäder skulle sänka V90:in någonting, men o andra sidan så är V90 lite för hög fram redan orginal, hela bilen lutar ju bakåt, och det är inte vackert.
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Näpp, tycker att alla 965/V90 med orginalfjädring/dämpare lutar något bakåt.
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]