Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glemmy
Ny här men har hittat en del intressant genom åren man surfat förbi :-)-)

Far har tänkt beställa en V60 och undrar vad som skiljer mellan High Performance med 7" och 5".
7" betyder att den är förberedd för RTI och det är möjligt att spela upp DVD-filmer när man står stilla.
Förstår att skärmen är 2" större också.

Men utöver det, vad skiljer (för merpriset på 4000 :wink: )?

Någon som vet tekniska specifikationer på skärmarna?
Är antalet pixlar färre på den mindre skärmen?
Missar man någon information som visas?
Bild på hur det ser ut?

Vi var på Volvo igår och kollade in några V60 men alla hade 7".

Tack på förhand.
av glemmy
ksjoberg skrev:Skärmen ser fånigt liten ut i 5"-tappning. ;-) Skulle själv hålla mig långt bort från 5"-skärmen, det ser bra dåligt ut...
Tack för ditt svar.
Misstänkte det, du vet inte om det finns någon bild på det?
Sökt på nätet men det var ingen lätt uppgift att hitta.
av sandberg80
Har sett båda live och funktionen verkar ju vara densamma, men en prisskillnad på 4000:-. Det är ju en rätt saftig skillnado m det bara är skärmen som skiljer.
av Linqid
sandberg80 skrev:Har sett båda live och funktionen verkar ju vara densamma, men en prisskillnad på 4000:-. Det är ju en rätt saftig skillnado m det bara är skärmen som skiljer.
Det som skiljer är möjligheten att kunna spela upp DVD-skivor, 2" större skärm samt RTI-förberedelse. Du kan mao installera RTI i efterhand om man skulle vilja det. Om det är värt 4000 kr är väl subjektivt, men jag är nog likt du tveksam..
Användarvisningsbild
av CarMan
Om man ska instalera RTI eller Framkamera, back kamera, VOC, TV m.m. så måste bilen medtällas med et specielt tillägg (vet tyver inte om detta tillägg ingår när man beställer highpreformance multimedia som det heter när man vill ha 7" skärm

Grafiskt sätt så är det ingen skilnad, samma menyer & inställningar.

Vill man ha massa roliga saker nu eller iframtiden så blir det ju automasitkt 7" skärm (skiter man i att tita på film e,e,r inte vill ha kamror eller RTI så kan man lugnt köpa en 5" skärm

jo vist den ser lite mindre ut, men det set inte konstigt ut (ser bara konstigt ut om man tittar o jämför 2 bilar) antar att han bara ska köpa en bil & att han inte knappar på minyerna hela tiden, utan kör bilen...
av glemmy
Tack för intressanta synpunkter!

Något extra kommer säkerligen inte installeras i framtiden.
Att det är samma grafiskt var egentligen det viktigaste, men det innebär att text och annat blir mindre. Kanske blir jobbigt för farsgubben att se, vad vet jag.

Jag får söka vidare efter någon bild eller så får vi åka iväg till en annan handlare och se det live.
Användarvisningsbild
av CarMan
Titta på en bil (du kan ju kolla på S60 fast du ska köpa en V60) sen ser du om du tycker det är för smått. Jag tror han ser jätte bra på lilla skärmen.

en anledning till att köpa den större är att bilen alla gånger blir med lät såld & kanske har högre andrahandsvärde (även at förbereda bilen så man kan stoppa in annat lull lull ger ju högre andrahandsvärde)
Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]