Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
XC60MY10 skrev:Pussig diskusjon denne tråden her.....
Vad betyder det på ärans och hjältarnas språk?
av Arese
Aha, tack! Det framgick inte vad som var märkligt? :D

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
JE Jr skrev:Såg en provbil idag med nya instrumentbrädan, men tyvärr var mittkonsollen övertäckt :( så de är nog en stund kvar till visning kan man tänka.
Det har rullat testbilar med övertäckt mittkonsoll länge nu. Tills den har visats officiellt så finns den sekretessen kvar. Dvs det kommer fortsätta vara övertäckt tills det är dags för 'nypremiär', även om det skulle vara nästa vecka...
av Tflex
Någon som hört något nytt eller sett bilder gällande den nya instrumenteringen? Är det så att poden försvinner i alla XC60 oavsett utrustning?
av hnn
Tflex skrev:Någon som hört något nytt eller sett bilder gällande den nya instrumenteringen? Är det så att poden försvinner i alla XC60 oavsett utrustning?
Ja, poden försvinner helt och hållet från produktionsvecka 46. Med Hi Perf Audio-systemet kan man välja 5-tums eller 7-tums skärm (det senare krävs för RTI). Så vitt jag förstått är det mer eller mindre identiskt med det som finns i S60.
av Biffen
Den info jag fått är att det är "samma panel som nya V60". Om RTI´n är bättre än den gamla återstår att se. Men vad som ÄR bättre är att man får Pedestrina Detection och Queue Assist med i driver support paketet, betyder bl a att crusen hänger med ned till noll och att bilen startar själv igen vid kökörning. Det är bra! Jag beställde först den gamla och sedan den "nya" modellen och den nya (2011/b) blir c:a 11 tusen billigare med mer finnesser och bättre stereo & RTI. Man kan plocka på lite mer tingel-tangel för samma pengar, och om man som någon skrev, sätter gränsen på 500 tusen oprutat så blir det ganska mycket prylar med en D3-motor. Har också sett att den (D3, 2,0) går att chippa till 195 hk, vilket borde räcka en bra bit.
Användarvisningsbild
av bjornw
Japp, å bra ser det ut också. Tycker det är snyggare än i S/V60. Däremot kunde de fått sätta skärmen mer i mitten av konsollen istället för till vänster som nu.

Nu är det bara att vänta på leveransen i början på nästa år 8)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]