Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elmuppo
Frille skrev:
matzen10 skrev:Katter är lite som fåglar; finns många, är svåra att att få bort, gör nytta.
Kanske ska man lära sig leva med dom?
Har tre katter på gatan som, ibland, använder bilen som gångväg eller värmekälla på vintern. Visst, det blir lite avtryck men inga repor. Däremot tycker jag inte om fågeltreck på bilen! Det fräter rätt bra..

Och som sagt; katter håller en del skadedjur borta vilket torde vara tacksamt.

M V H
---> Matz
Att dom stryker runt på tomten kan jag leva med men när dom är på bilen får de vara nog.
En hal bil gör att katten gärna fäller ut sina små klor för att få fäste när dom ska upp på bilen.Sen om nån skrämmer den gör den mer än gärna en burnout på huven och små fina repor uppstår.
De tipps jag har hört är vitpeppar på bilen men de är nog ingen höjdare för lacken.
Och ett som ska fungera är T-röd blandat med lite vatten och spraya de runt bilen,ska tydligen bli nån lukt dom inte gillar.Håller ju också bara tills de kommer en regnskur sen får man lägga ut en ny dos.
Jag har ju då en ganska.. kul katt, och trevlig. Dock har han nu gått och blitt kåt på "sommarbilen".. som han för övrigt fastnade i,
när han krafsade på intercoolern och försökte få loss något djur som fastnat där:) Annars är han på bilen jämt. Jag har ju överfalls larm på bilen
som jag nu börjat utlösa, och det verkar funka.

Bild
Bild
Bild
av Frille
:-O) :-O) (H)
Så länge skulle inte n katt överleva på min bil att man hinner ta kort på den...speciellt inte om jag hade en R
av carson
Katter tycker ju som bekant om värme, så motorrummet på en nyss avstängd Volvo t.ex är ju oemotståndlig för dom :lol:
Det är svårt att hålla koll på dom hela tiden.
Prova med att spraya citrondoft runt bilen ett par gånger och avvakta,kan hjälpa.
av perzy
Släkting till mig lockade på katten han irriterade sig på och när den kom nära så gav han den ett drag med penseln med tjock tectyl han hade.
Katter HATAR klet i pälsen kan jag tala om....

No more problems.
av Boden
Kommer katten att vara lika gullig när den har varit på bilen efter att det regnat?? :)
av Uninium
:idea: Prova att ha kattmynta på bilen,har hört att det skrämmer i väg dom
:-)))))

Hehehe..nä gör inte det för då lär ni ha fullt upp med att jaga bort dom :wink:
av Continental
Jag fixade mina kattproblem med hjälp av mina hundar.
Funkade finfint. Kommer den, mot all förmodan, tillbaka så väntar en schysst svärm på 28gram från min kal 20 :twisted: , dock inte om den ligger på huven :D

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]