Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
Boromir2k skrev: Jag kom ihåg en tid då R stod för något speciellt... Nu kan man få sin T3 med R-design...och sin flexifuel.
Yta är allt!

XC finns med framhjulsdrift...

Hur mycket stålar gör inte tyskarna på paket som heter M, S-line, AMG etc. Du kan ju få din E200 med 136-dieselhästar och fem-stegad automatlåda att se ut som en riktig dräpare. Lite löjligt kanske men bilen ser onekligen tuff ut...

Inget konstigt alls med Volvos R-packe tycker jag. Möjligen lite konstigt att det inte finns nån toppmodell med R-beteckningen som man kan sno lite strålglans ifrån... Men hittills har ju Volvo inte gjort några trovärdiga R-bilar så det är kanske bäst att man struntar i det.

Mvh
Arese
av olifen
piddemannen skrev:Var och beställde en S60 D5 R design i helgen och R paketet kostade 25000:- utöver Momentum. La även till premium sound, automat, driversupport, delbart drag, spoiler bak,Den blir nog en trevlig bil :)

Ingick inte spoilern? WTF?! Beställde en s60 t5:a r-design i onsdags. Vad kostade det extra då? Kan man ringa in och beställa den nu?
Användarvisningsbild
av CabBO
Boromir2k skrev:Jag kom ihåg en tid då R stod för något speciellt... Nu kan man få sin T3 med R-design...och sin flexifuel.
Håller med dig. Att det skall tjänas pengar på paket mm förstår jag från volvos sida att man vill göra. Att ett paket kan finnas från enkla motorpaket till dom tyngre och kraftigare. Sen saknar jag pricken över i:et, grädden på moset eller kalla det vad ni vill. Jag saknar premiumbilens premiumbil. Föregångaren till S60 hade T5 och sen T5R med 300 hästar och massa lull lull, 850 hade också T5 R med extra lul lull. Sen fans det enklare motoralternativ med olika paket mm. Är det T6 idag som är värstingen. Skulle kunna tänka mig T6 AWD RS eller T6 AWD XR som modeller framöver på en premiumbil. Något som sticker ut även motor och design mässigt.
Användarvisningsbild
av piddemannen
olifen skrev:
piddemannen skrev:Ingick inte spoilern? WTF?! Beställde en s60 t5:a r-design i onsdags. Vad kostade det extra då? Kan man ringa in och beställa den nu

Jag beställde den efter. Enl säljaren ingick det inte. De går att beställa i efterhand vet dock inte hur länge.
När har ni fått prel. Leveransdatum???
av olifen
piddemannen skrev:
olifen skrev:
piddemannen skrev:Ingick inte spoilern? WTF?! Beställde en s60 t5:a r-design i onsdags. Vad kostade det extra då? Kan man ringa in och beställa den nu

Jag beställde den efter. Enl säljaren ingick det inte. De går att beställa i efterhand vet dock inte hur länge.
När har ni fått prel. Leveransdatum???

Vecka 52 skulle bilen levereras, fick orderbekräftelsen i onsdags men jag vet inte hur länge efteråt man kan "lägga till" grejer. Är det den lilla "läppen" som du la till eller den stora vingen som jag sett i volvos reklamfilmer på youtube (inte r-design, utan den kopparfärgen) ? Vad fick du pröjsa extra för den då? Ha det
av olifen
piddemannen skrev:Det blev den lilla "läppen" jag tyckte den var diskretare. Jag vet inte vad den kostade :roll:

Jag var inne hos volvohandlaren idag och frågade. Han sa att det inte gick att beställa spoiler från bilfabrik, utan det går endast att beställa sen och eftermontera i deras verkstad. Kostade ca 4.200 kr... sen så får man väl betala arbetet också. Samma sak med mörktonade rutor.
Brainys V60

Korrekt. Framkant av bakre hjulhusen. Hundbenet s[…]

Testa knuffa igång om det är en manuel[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]