- mån 25 okt 2010, 23:13
Tänk dej följande som jag fick uppleva som värnpliktig 1990..
Volvo 140, 69års modell, ingen aning om hur långt den gått, men lååångt. Automat. Varje gång du tankade så fyllde du på 1 liter ATF olja och 1 liter motorolja. Den rök blått och luktade ATF.. Det fanns inte en möjlighet att ens slira på grus med den. Ett snabbt gasen i botten resulterade i ett BÖÖÖÖÖHHH och 5 sekunder senare började den sakta sakta sakta röra sej.
-)
Vi hade dragrace upp till 40km/h och den blev spöad av en Boxer BM350 från nåt liknande år, med ett antal tusen timmar på nacken.
-)
Asak skrev:Som läget i motorn ser ut just nu så innehåller den:seg?.. nej se det som pigg.
K-kam
Dubbla SU
Borrad ill 2,1 l
Vad kan den utveckla?
Sen så har vi min B20 som ska få följande redan inhandlade delar i sig:
K-kam och Weber 36/36.
Vad kan den utveckla?
Vill ju inte ha nå'n racer , bara en som blir lite snabbare.
Då min 144 har automatlåda så är den ju rätt så seg innan......
Tänk dej följande som jag fick uppleva som värnpliktig 1990..
Volvo 140, 69års modell, ingen aning om hur långt den gått, men lååångt. Automat. Varje gång du tankade så fyllde du på 1 liter ATF olja och 1 liter motorolja. Den rök blått och luktade ATF.. Det fanns inte en möjlighet att ens slira på grus med den. Ett snabbt gasen i botten resulterade i ett BÖÖÖÖÖHHH och 5 sekunder senare började den sakta sakta sakta röra sej.

Vi hade dragrace upp till 40km/h och den blev spöad av en Boxer BM350 från nåt liknande år, med ett antal tusen timmar på nacken.