- sön 24 okt 2010, 20:13
Jag åker mestadels lands/motorväg så detta blir nog som en dröm!
svendufva skrev:Har varit på en långsväng idag och jag måste säga att den tar sig!Skönt att höra. Fasen... man blir ju nervös av att byta till diesel pga dig! He he

SverreK skrev:Kan bara hoppas att du vänjer dig och förhoppningvis blir nöjd med bilen till slut. Är ju sktitrist att ha köpt en ny svindyr pryttel och inte vara helt nöjd.... Jag fick min V70II D3 II i onsdags och jag bara njuter av hur tyst den är på landsväg, där den verkligen kommer till sin rätt. Visst låter den som en traktor när man startar, men så fort man ger sig iväg så tycker jag inte det är något problem. Jag är också glad att kraften finns på låga varv där jag håller till mest, men kanske kommer jag sakna en högvarvig bensinares temperament när jag väl vågar gasa på lite mer. (Vill inte snyta ur motorn ordentligt än på några hundra mil). Men jag kommer ändå vara nöjd skulle jag tro med dieseln... Det stod mellan D3 och 2,5 FT (provkörde en, jättehärlig motor) och det känns än så länge som jag valt rätt (för min situation).Nu börjar jag längta ännumer. Tror jag åker till Bilia och tältar tills min bil kommer (borde få den inom 2 v)! :D
MVH
/Sverre
Jag åker mestadels lands/motorväg så detta blir nog som en dröm!
Volvo V70 II D3 III (Svart met.)
Business Premium, HGVP 2
Business Premium, HGVP 2