Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av shoeshine
Jag installerade den inte själv, utan installationen gjordes av en auktoriserad Webasto försäljare. Tyvärr minns jag inte vad installationen kostade, men något stort jobb var det inte. I och med att Volvos originalvärmare och start är tillverkade av Webasto är det inget problem. Värmaren funkar mot Volvos mjukvara, dvs. jag kan också programera och starta värmaren via färddatorn fast i praktiken använder jag den aldrig då det är betydligt bekvämare att använda fjärrstarten, den kan dessutom programeras för tidsinställning (T100HTM).
av marcbe
shoeshine skrev:I och med att Volvos originalvärmare och start är tillverkade av Webasto är det inget problem.
Bara ett förtydligande, det är Webasto som gäller för Y20, (S80, V70, XC70, S60, V60, XC60).
För P1 (C30, S40, V50, C70) är det Eberspächer.
Användarvisningsbild
av kvantskum
shoeshine skrev:Jag installerade den inte själv, utan installationen gjordes av en auktoriserad Webasto försäljare.
Vilken Volvo hade du innan?
Vilken auktoriserad Webastoförsäljare var det som installerade detta?
Skulle vara tacksam om jag hittade en ÅF som förstod sig på sådant.
Please, svara i tråden eller i PM om det känns bättre. :)
av shoeshine
Jag hade inte Volvo tidigare utan den var installerad i en Mercedes. Jag bor i Finland, den installerades här. Jag rekomenderar att du ringer till Webastos importör, de kan säkert hjälpa dig att hitta en kompetent ÅF.
av Bugz
kvantskum skrev:
shoeshine skrev:Jag installerade den inte själv, utan installationen gjordes av en auktoriserad Webasto försäljare.
Vilken Volvo hade du innan?
Vilken auktoriserad Webastoförsäljare var det som installerade detta?
Skulle vara tacksam om jag hittade en ÅF som förstod sig på sådant.
Please, svara i tråden eller i PM om det känns bättre. :)
Här finns iaf lite återförsäljare

http://www.webasto.se/index.php?id=2297
av mikebike
Upplands Motor skall ha 6600:- för fjärrstart med dosa, Bilia 2000:- mer...
Fjärrstart via SMS kan man bara få vid nybeställning av bil med värmare.

Är det någon som fått SMS-start eftermonterat i en modern Volvo, i Sverige. Och i så fall av vem?
av jejje
istället för att skapa en ny tråd så ställer jag en fråga i denna...

vad är "smidigast".

tidur tillsatsvärmare
eller
fjärrkontroll tillsatsvärmare.

hittade ingen fjärrkontroll i tillbehövskatalogen för nya S60n. har nämligen beställt en S60 D5 med tidur.. då det enligt säljaren var vanligt att man ville ha det. :)

men fjärr låter ju nästan smidigare.
av sbob
Det finns fjärr till värmaren som komplement till tiduret.

Fjärrstart, bränsledriven värmare
Op. nr.: 87513 87514 87586

Kalla vinterdagar då man vill slå på värmaren utan att behöva gå ut till bilen kan denna fjärrsändare vara oumbärlig. Värmaren kan förses med fjärrkontroll bestående av en mottagare som monteras i bilen och en liten sändarenhet.

Fjärrstart för bränsledriven parkeringsvärmare
Art. nr.
30790197 Monteringsanvisning

+ Applikation1
Art. nr.
31257530

Fakta & fördelar
Lätt att ha med sig i alla situationer tack vare sitt lilla format, t.ex. på nyckelknippan

Upp till tre fjärrstartsnycklar kan anslutas samtidigt (en fjärrstartsnyckel ingår i satsen)

Teknisk data
Sändarens mått:
54 x 32 x 16 mm

Räckvidd:
Upp till 600 m vid fri sikt

Frekvens:
868,3 MHz

Batteri till sändare:
1 x 3,3 V (typ CR1-3N)

Arbetstemp. sändare:
-20 °C – +60 °C

Arbetstemp. mottagare:
-40 °C – +75 °C

Foto:
VCC_0548, vccpartners

Obs!
Kräver bränsledriven värmare med tidur.

Beställs enligt separat rutin och laddas ner med hjälp av VIDA
av Moody
jejje skrev:istället för att skapa en ny tråd så ställer jag en fråga i denna...

vad är "smidigast".

tidur tillsatsvärmare
eller
fjärrkontroll tillsatsvärmare.

hittade ingen fjärrkontroll i tillbehövskatalogen för nya S60n. har nämligen beställt en S60 D5 med tidur.. då det enligt säljaren var vanligt att man ville ha det. :)

men fjärr låter ju nästan smidigare.
Vad som är smidigast beror väl på hur man använder värmaren. Har man väldigt regelbundna tider och slår på den samma tid varje dag så räcker ju tiduret.

Att det är vanligt att man vill ha tiduret beror nog på kostnaden för fjärrstyrningen...

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]