Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Något till ljudet ser det ut som Ser lite ISO kablageit ut :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är korrekt!

Aux-ingång. Har tröttnat på att köra spotify via fm-sändare.

Dock så får den där via standardkablaget endast ström när tändningen är påslagen.
Och ni som känner till mig och el inser ju att så kan vi självklart inte ha det.

Enligt tillverkaren så ligger den alltid aktiv när den har ström tillkopplad så koppla den direkt på konstant matning är inte att tänka på. Vill inte att saker ska ligga och dra ström i onödan när bilen är avstängd.

Så det blir en relästyrd lösning så den alltid är igång när stereon är påslagen och alltid strömlös när stereon är avslagen.

Detta förlängde väl inkopplingstiden från en kvart till 2-3h, men det får det vara värt.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av cybermunk
Det är bra när man känner igen kontakterna och sådant :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag kör premium och har spotifys program i mobilen. Det är dock ingen iphone men det fungerar minst lika bra på fruns iphone som på min xperia.

http://www.spotify.com/se/mobile/overview/

Jag har ett par offlinelistor, men det fungerar så smidigt att streama via mobilnätet så det är ytterst sällan som jag använder offlinelistorna.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Sådär, nu är den inkopplad.
Riktigt bra ljud, som att spela en cd :D

Bästa sättet att få ur acc-enheten samt sid ;-) Till stereon krävs det dock annat.
Bild

Säkerhetsramen som radion går in i krävdes det lite begränsat våld för att få loss.
Bild

Kopplade in som tillverkaren säger att den ska kopplas in för att se så den fungerade innan jag påbörjade min work around.
Bild

Övre kontakten ska in i enheten istället för in i stereon så jag tvingades separera den från de övriga två.
Bild

Kändes inte helt bra att använda strömtjuvar, men med tanke på hur de sitter till så valde jag att använda dem ändå. Det jag tar här är konstant ström (krävs inte så mycket) samt signalen till slutsteg/el-antenn. Tanken är att signalen ska trigga ett relät så fort stereon är igång och att relät då i sin tur ska ge enheten konstant ström, så jag kan använda aux-ingången så fort stereon är påslagen.
Bild

Både enheten och relät behöver jordas
Bild

Bild

Nämnde jag att det är mesigt att använda olika färger på sladdarna? ;)
Bild

När allt är ihopkopplat så är det bara att sätta fast enheten på någon bra ställe inne i mittkonsollen, buntade även upp mina något för långa sladdar med buntband och satte även fast relät.

Testade så den fungerade innan jag satte tillbaka stereon, det kändes väldigt bra när den fungerade precis som jag ville, så fort jag trycker igång stereon så klickar relät och enheten får ström, utan tändningen påslagen.
Monterade "knappen" med ingången, satte tillbaka stereon och testade igen.
Bild

Skapligt stilren knapp
Bild

Spotify
Bild

mvh
Anders
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77