Sådär, nu är den inkopplad.
Riktigt bra ljud, som att spela en cd :D
Bästa sättet att få ur acc-enheten samt sid

Till stereon krävs det dock annat.
Säkerhetsramen som radion går in i krävdes det lite begränsat våld för att få loss.
Kopplade in som tillverkaren säger att den ska kopplas in för att se så den fungerade innan jag påbörjade min work around.
Övre kontakten ska in i enheten istället för in i stereon så jag tvingades separera den från de övriga två.
Kändes inte helt bra att använda strömtjuvar, men med tanke på hur de sitter till så valde jag att använda dem ändå. Det jag tar här är konstant ström (krävs inte så mycket) samt signalen till slutsteg/el-antenn. Tanken är att signalen ska trigga ett relät så fort stereon är igång och att relät då i sin tur ska ge enheten konstant ström, så jag kan använda aux-ingången så fort stereon är påslagen.
Både enheten och relät behöver jordas
Nämnde jag att det är mesigt att använda olika färger på sladdarna? ;)
När allt är ihopkopplat så är det bara att sätta fast enheten på någon bra ställe inne i mittkonsollen, buntade även upp mina något för långa sladdar med buntband och satte även fast relät.
Testade så den fungerade innan jag satte tillbaka stereon, det kändes väldigt bra när den fungerade precis som jag ville, så fort jag trycker igång stereon så klickar relät och enheten får ström, utan tändningen påslagen.
Monterade "knappen" med ingången, satte tillbaka stereon och testade igen.
Skapligt stilren knapp
Spotify
mvh
Anders