PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av AudiRaacing
Hejsan.

Är snart ev 142 ägare och tänkte höra mig för om det finns något fränt till 142.
Den är en B20 som har dubbla su, r-kam, max planad och max portad.

Finns de något mer kul man kan göra med dessa bilar?
av Frownlayer
AudiRaacing skrev:Hejsan.

Är snart ev 142 ägare och tänkte höra mig för om det finns något fränt till 142.

Låter som en konstig soppa som någon har kokat ihop.
att porta en topp ger bättre flöde= mer bensin in i motorn,
att plana en topp max ger mer kompression men mindre utrymme för att få plats med bensinen(innan kompression).
att sedan slänga i en r-kam, är ju bara moppe-varning på, för om du ska ha den att fungera bra så måste du byta till bättre fjädrar i toppen.(+ resten av motorn med)

så att höja toppen och byta till mindre aggressiv kam, kan faktiskt få en snällare och mer stark motor.

men vill du köra en bil som reagerar som en tonåringsröst i målbrottet så kan de ju alltid skaffa skelett-svänghjul, lätta ner alla remhjul, vikta ner alla stakar, även veven, och lätta ventillyftarna.

Men det är ju som alla vet ju mer bensin och ju mer komprimerat ju bättre går motorn(citat: mopedtrimmarnisse, 14år) :D
av AudiRaacing
Frownlayer skrev:
AudiRaacing skrev:Hejsan.

Låter som en konstig soppa som någon har kokat ihop.
att porta en topp ger bättre flöde= mer bensin in i motorn,
att plana en topp max ger mer kompression men mindre utrymme för att få plats med bensinen(innan kompression).
att sedan slänga i en r-kam, är ju bara moppe-varning på, för om du ska ha den att fungera bra så måste du byta till bättre fjädrar i toppen.(+ resten av motorn med)

så att höja toppen och byta till mindre aggressiv kam, kan faktiskt få en snällare och mer stark motor.

men vill du köra en bil som reagerar som en tonåringsröst i målbrottet så kan de ju alltid skaffa skelett-svänghjul, lätta ner alla remhjul, vikta ner alla stakar, även veven, och lätta ventillyftarna.

Men det är ju som alla vet ju mer bensin och ju mer komprimerat ju bättre går motorn(citat: mopedtrimmarnisse, 14år) :D
De är dubblafjädrar osv.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]