- tor 21 okt 2010, 09:11
Intressant att ingen har nämnt TV senaste test mellan S60 2.0T, Audi A4 2.0TFSI E85, BMW 325 och Mercedes C180 CGI (möjligt att jag bara har missat det). Det är nog första gången jag läser ett test från TV där en ny lanserad Volvo modell inte vinner, utan denna gång t o m kommer sist!
Ok att motståndet är absolut tuffast möjliga, men bortsett från XC60 tycker jag nog ändå att just S60 är första Volvo modell som trots allt kan jämföras med de 3 premium tyskarna.
Nu ska det dock tilläggas till dem som inte läst testet att S60 inte på något sätt blev krossad utan det var ett väldigt jämt test men där Audin vann. Volvon förlorade mycket på motorn som var på tok för törstig. Det skulle vara intressant att se ett liknande test fast andra motoralternativ.
Audi - 72/100
BMW - 71/100
Mercedes - 69/100
Volvo - 68/100
Någon som tycker annorlunda dessa modeller mellan?
Ok att motståndet är absolut tuffast möjliga, men bortsett från XC60 tycker jag nog ändå att just S60 är första Volvo modell som trots allt kan jämföras med de 3 premium tyskarna.
Nu ska det dock tilläggas till dem som inte läst testet att S60 inte på något sätt blev krossad utan det var ett väldigt jämt test men där Audin vann. Volvon förlorade mycket på motorn som var på tok för törstig. Det skulle vara intressant att se ett liknande test fast andra motoralternativ.
Audi - 72/100
BMW - 71/100
Mercedes - 69/100
Volvo - 68/100
Någon som tycker annorlunda dessa modeller mellan?