Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mpv8
Hej är en nybliven ägare till en 745a GLT 16V Autlåda av 89 års modell ,, detta är min första 16v , dock inte min första volvo :) min fråga är : vet någon vilken utrustning som var standard i GLT modellerna ?
jag har alltid trott att GLT har stått för att bilen var extra utrustad ?
typ sport fjädring , el hiss , el speglar osv..
men min har nada :)
jo tacklucka (manuell) ,centrallås, stolsvärme , å svart inred samt lister ,, tror ju inte att tid ägare har plockat bort el hiss å speglar , och den ser faan inte speciellt låg ut heller å gungar lika mkt som alla andra volvos :)
så jag tror inte där några sportfjädrar heller ,, det står så på volvos urusla hemsida :) helkass (sida) tycker jag ialaf ..... tacksam för svar
mvh Mathias
tid volvos i min ägo ...
142grandlux :)
164 ett helt gäng :)
244dl
245gl o gle ett par st:)
740gle
å nu 745glt 16v
av mpv8
Japp ,, där står det oxå att glt innebär elhiss å sportfjädring osv mkt märkligt e det :) jag har väl lyckats köpa en special snik GLT som bara såldes i småland el nåt :D
Användarvisningsbild
av päpplet
jag har en 88a och en 90a som också är helt utan extrautrustning. Finns väl bara sportfjädring och centrallås på dom. Andra 88an jag har har däremot elhissar men det är väl beställt misstänker jag
Användarvisningsbild
av Kompe
Det är inte så att du har köpt en blackline? Där motor är extra utr?
av mpv8
Hmm , bra fråga .. hur vet jag att det är en "blackline "? finns det kanske en modellkod någonstans på bilen ?
själv funderade jag lite på om det kunde vara en 88b ?
inget stort problem det här ,, men det retar mig att jag som legat å skruvat me bilar sedan 15 års åldern inte vet basic fakta om bilen jag kör omkring med :)
så jag är hemskt tacksam för alla svar och lyfter på hatten för er som orkar engagera sig i detta världsliga lilla "i" lands problem :)
ha d gott å ha överseende med alla dessa värdelösa bilförare i detta la d :) "de veto ickke vad de göra" :)

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]